nuttegull:) Skrevet 15. november 2010 #1 Skrevet 15. november 2010 Kontakte lege for 1. kontroll? Å hvist man har veldig veldig tunge løft på jobben, bør du gå å snakke med en lege om dette?
It's all about me Skrevet 15. november 2010 #2 Skrevet 15. november 2010 Jeg hadde første kontroll i uke 7, 6 og 7. Løfte tungt skal du ikke uansett, men kan være greit å ta det opp med legen for å få en bekreftelse hvis arbeidsplassen ikke tar hensyn.
Gjest Skrevet 15. november 2010 #4 Skrevet 15. november 2010 Her hvor jeg bor, "får" man ikke første kontroll før i uke 10-12, helst etter uke 12.
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 15. november 2010 #5 Skrevet 15. november 2010 Jeg var der i uke 9, men man trenger ikke å komme før uke 12.
nuttegull:) Skrevet 15. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 15. november 2010 Hva gjør du på første kontroll? eller hva gjør legen
sillyfilly og Olivia Skrevet 15. november 2010 #7 Skrevet 15. november 2010 Legen kjenner på magen, hvor høyt oppe livmoren er. Hos meg ante jeg ikke menstermin så han kjente på livmor både utenpå og på livmormunnen i skjeden. Også sjekker han blodtrykk og du skal ha med urinprøve som blir sjekket for proteiner og... Og.. Nei nå husker jeg ikke. Men det er ren rutine og det tar under 15 min Hos jordmor tar det derimot lengre tid da hun prater i det vide og det brede(i mitt tilfelle).
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 15. november 2010 #8 Skrevet 15. november 2010 Jeg skal til første kontroll på torsdag, da er jeg ni uker. Skal ta celleprøve siden den forrige krevde oppfølging, ellers er GU valgfritt. Ellers skjer det ikke så veldig mye, urinprøv, helsekort fylles ut, spørsmål etc. Blodprøver er vel litt senere husker jeg rett. Også får man masse brosjyrer! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå