Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #1 Skrevet 15. november 2010 Hei Dette er noe jeg skal forhøre meg med skolen om - kan lite om det så hadde vært kjekt å få høre litt erfaringer ?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #2 Skrevet 15. november 2010 Hva vil du vite? Jeg jobber som miljøterapeut innen barnevern,og vi bruker pmt. Du må gjerne spørre hvis det er noe du lurer på,jeg vet ikke helt hva du er ute etter ut fra innlegget ditt.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #3 Skrevet 15. november 2010 HI her : Lurer på om noen har fått hjelp / rådgivning gjennom skolen. Hvor omfattende er opplegget & hvor store må problemene være for å få hjelp?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #4 Skrevet 15. november 2010 Jeg kjenner ikke til at skoler bruker pmt i særlig grad. Men de er som regel flinke til å samarbeide og bidra i arbeidet rundt barnet/ ungdommen. Siden pmt handler om å ikke ta tak i alle problemer på en gang finnes det ikke noen grense for hvor alvorlig situasjonen kan være. Man velger seg ut 3-4 håndterlige mål og jobber med dem til de sitter. Man må da overse alt annet og konsentrere seg om disse. Gi ros og fokusere på det positive,og ikke kjefte for det som ikke blir gjort. Aldri straffe,men om barnet kjenner konsekvensen av en handling og gjør det likevel er det greit å bruke konsekvensen. Poenget er å tenke og handle mest mulig positivt,komme frem til målene i fellesskap,og hjelpe ungdommen til å mestre dem:-) Håper det gav deg svar,hvis ikke er det bare å spørre mer:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå