Gå til innhold

Vaske lammeskinn, noen tips?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min har nettopp gulpet seg fullstendig ut i kurven sin. Der har han et lammeskinn fra Babyshop. Kan jeg hive det i vaskemaskina med milo?

Hva slags program i såfall, grader og sånt tenker jeg på.

 

Er ikke såååå nøye med dette skinnet for det var ganske billig og han ligger sjelden på det, hadde det vært Nøstebarnskinnet ville jeg nok skaffet sånn spesialsåpe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Maskinen din har sikkert ullprogram, det har i alle fall min. Så jeg kaster det bare inn der, med milo, henger til tørk og grer ut etterpå. Det går kjempefint, det.

Skrevet

Ullprogram med vaskemiddel beregnet for ull. Men ikke heng det opp,det skal tørke flatt og luftig,oppå et tørkestativ for eksempel,det tar gjerne noen dager. Til slutt prøv å gre ut så forsiktig som mulig:-)

Skrevet

Hvis du grer lammeskinnet med en kam/ børste etter vask, så blir det så godt som nytt.

Skrevet

Ullprogram med Milo som nevnt.

 

Jeg hiver det i trommelen med noen tennisballer så tørker det fortere.

 

(Billigskinn jeg ikke er redd for)

Skrevet

Har også skinn fra Babyshop og har vasket det mange mange ganger.

 

Jeg bruker ikke ullprogram siden det er så dårlig sentrifuge der at et skinn er dryppvått etterpå og bruker dagesvis på å tørke.

Jeg setter på skånsprogram og og heller i Milo.

Skinnet er gjerne litt stivt rett etter at det er tørt, men trengs ikke å gres og blir like mykt igjen etter noen minutters bruk.

Skrevet

...jeg kjøpte eget vaskemiddel for lammeskinn jeg...kostet 80 kr på en babybutikk... Vasket med det + ullprogram :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...