Gå til innhold

legge barnet i kald vognpose?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en voksi urban-pose i vogna som står ute på verandaen. Den blir jo veldig kald når den står der ute, men jeg lurer på om det likevel er greit å legge barnet rett ned i den posen når hun skal sove? Det er jo sånn de gjør i barnehagen, er det ikke det? Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i den barnehagen jeg jobber i lar vi aldri voksiposene ligge ute,de er jo iskalde!nei,jeg synes virkleig ikke du skal gjøre det.hadde du villet selv lagt deg og sovet i en iskald sovepose?om svaret er nei så skjønner du hva du skal gjøre...

 

det er vel ikke så mye mas å ta inn en pose vel?

Skrevet

Nei, ungen skal ikke legges ned i en kald pose. Babyen klarer ikke produsere nok varme til å varme opp posen så den holder h*n varm. Så en kald pose vil bare kjøle ned ungen.

 

Posen skal alltid taes med inn når den ikke er i bruk.

Skrevet

jeg tar alltid inn posen når min gutt er ferdig sovet. Så legger jeg den ut igjen i vogna når han skal sove dagen etter.

 

det samme gjør de i barnehagen. Noe annet er galskap. Posen blir jo rå også nå som det er så kaldt ute......

Skrevet

Det er vel en selvfølge å ikke gjøre det vel?

 

Ta den inn du! :o)

Skrevet

posene er aldri ute i barnehagen vår og vi gjør heller ikke det hjemme!

 

tenk deg å legge deg i en iskald sovepose da! Som i tillegg er rå fordi den har ligget ute i all slags vær og dessuten har fuktighet igjen i seg siden sist du brukte den og varmet den opp!

 

det er forøvrig å be om å få sjuk unge.....

 

 

Skrevet

Klarer du ikke tenke selv, HI???

 

Selvfølgelig tar du posen inn i varmen!

Skrevet

jeg gjør dette aldri selv hjemme, tar inn vogn og pose og hele sullamitten, men i bhg'en gjør de det, og jeg har ikke turt å ta det opp, for det virker som om alle andre synes det er greit. har tatt det opp med en som jobber i en annen bhg og hun sier posene blir gode og varme etter to-tre min. tenkte jeg skulle forsøke selv, men jeg blir jo nesten halshugd her inne for å bare stille et spm jo...

Skrevet

jeg er HI, glemte å huke av anonym-knappen

Skrevet

Jeg ville lagt en varmepose eller to i vognposen, det holder varmen i mange timer og du kan trygt gjøre det dersom personalet i barnehagen ikke tar inn posen. Om de ikke gjør det bør de sikre vognen og posen med mygg-/kattenetting og alltid bruke myggnetting når barnet ligger i den. Det hender faktisk at barn i vogn blir bitt av mus.

 

Jeg ville også lagt isolasjon, f.eks sittepute under madrassen. Da forhindrer du kald luft under vognen.

Skrevet

Jeg syns du skal ta det opp med andre mødre i barnehagen og deretter gå sammen til leder av barnehagen. Virker ganske uhørt.

Hos oss er et eget skap fylt med poser og dyne rett innenfor døra ut til vognene.

Vil tro det gjør at barna bruker lenger tid på å sovne. Mer skriking også vil jeg tro.

Skrevet

mus kommer seg gjennom myggnettingen blond,det er jeg jammen meg sikker på!

Skrevet

Hva gjør en da? Det er skikkelig ekkelt å tenke på!

Skrevet

jeg vet ikke hvordan det er med de andre barna, men jeg vet at min unge ikke skriker når hun blir lagt, men jeg får vel kanskje ta det opp likevel.

 

enn så lenge vet jeg at hun er varm og god i posen sin selvom den er kald når hun blir lagt, men jeg er jo litt bekymret for når det blir masse minusgrader ute. For øvrig har alle i barnehagen original voksipose eller voksi urban, jeg har hørt i babybutikker som sier at de er mye bedre enn andre vognposer, både når det gjelder å varme opp ungen og å holde på varmen. Det vet jeg jo også med erfaring med tidligere barn, derfor har jeg heller ikke vært så veldig bekymret frem til nå når alle her inne nesten halshugger meg.

 

jaja, lenge leve anonymknappen!

Skrevet

Ungen min fikk en mus i senga som gnagde på henne, så man er ikke helt trygg der heller :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...