Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #1 Skrevet 15. november 2010 Min kjære jente, som sikkert de fleste, liker noen, og ikke andre... Hun er 2... Det jobber noen i bhg som hun er LIVREDD for, og ikke tør å være rundt. en gutt, og to damer som ikke kan NOE norsk... Hun har derimot 3 damer, som hun elsker.. Leverte hun istad, og det var BARE han gutten, og hu ene "not like"dama der... Hun fikk panikk...hylskrek, kastet nesten opp,jeg trøstet alt jeg klarte og sa alt gikk bra osv.hun gikk helt i bro, i armene mine og skrek så ufattelig... Da kommer hu dama og bare drar hun ut av armene mine og sier..GÅ GÅ!!! etter mye om og men så gikk jeg.. jeg gråt så mye i bilen at endte med at JEG kastet opp.... Har aldri hørt hun skrike på den måten før : ( Ringte barnehagen rett etterpå,og HELDIGVIS var den damen hun elsker der.. hun hadde kommet inn rett etter jeg hadde gått ut... så hun satt med nima og skulle være med hun, helt til hun forsto at det går bra.. Jeg vet ikke hvorfor min datter ikke liker noen av de damene, men de to damene,gir uttrykk for å ikke LIKE MEG... Jeg fortalte hun "snille", at nima er redd for de osv, noe de vet,og skal ta hensyn til dette. og klaget også på måten ting ble gjort på idag. Er så redd hun skal bli varig redd for bhg..... vil ikke levere hun igjen, så lenge de er der.... huff..
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #2 Skrevet 15. november 2010 Hva er det du sier, at barnehagen har ansatt folk som ikke kan noe norsk??? Tror jeg faktisk ikke noe på HI. Men når det er sagt fatter jeg ikke hvordan du kunne gå fra jenta di når hun var så lei seg og redd. Jeg kunne aldri finne på å gå fra barnet mitt i en situasjon der han er utrygg.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #4 Skrevet 15. november 2010 vel, tro eller ikke. Det er fakta. Hun er bare en assistent. hun som skulle være der, ble syk, så de hastet med å få hun andre dit. nei jeg syns jo ikke det var så jævli lett å gå derfra selv heller da!!! Hun jagde meg nesten ut, etter å ha dratt hun ut av armene mine... Det var fryktelig. Javel, jeg vet hun ikke liker meg fra før av, den damen. og jeg har klagd på hun til de "høyere ansatte" der. Jeg har dårli nok samvittighet fra før, og det er vel en god grunn til at resultatet ble at jeg kastet opp på utsiden. jeg kjørte aldri,før jeg fikk pratet med hun som vi liker. Men, jeg har også lært at jeg kommer ikke til å levere hun, så lenge de 3, som hun liker, er der... Rett og slett for at hun ikke skal være sånn utrygg. jeg gjør ALDRI noe som skader hun osv, men dette idag, følte jeg som det.og derfor ble også mine reaksjoner slik... Ikke gøy å hate seg selv...... pga noe slik.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #5 Skrevet 15. november 2010 Hva med å spørre en og en av disse som din datter ikke liker om de vil komme på besøk til dere? Om de går med på det (de ville sikkert ike få det betalt så det er jo ikke sikkert de kan buke fritiden sin på det), vil det kansje vise jenta at de er snille og at du ser på dem som venner. Datteren min hadde også en person hun var redd en stund på samme alder. Etter at vi hadde jobbet litt med saken både i barnehagen og hjemme endte det opp med å bli den apselutte favoritten. Dette kan ordne seg, men snakk med dem det gjelder og barnehagen om hvordan dere best skal gjøre det. (Litt norsk snakket i hvertfal denne damen i og medat hun kunne si "gå, gå" ;-))
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #6 Skrevet 15. november 2010 om jeg skriver fra jobb? ja jeg har pause nå, så ja.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #7 Skrevet 15. november 2010 Vet du: vi har også hatt en slik periode. Ikke like ekstremt, men vondt nok for oss alle. Jeg vil anbefale deg å få turnusen til de ansatte i barnehagen. Ta en skikkelig prat med en du er trygg på der, og si at du vil vite hvem som er på jobb om morgenene, og dersom det er noen morgener uten en som ungen liker, så venter du med å levere til en av dem er på jobb. Etter hvert blir forhåpentligvis ungen trygg på alle, men det er utrolig viktig å gjøre ting i riktig tempo så ungen ikke får helt angst av hele barnehagen. Og til slutt: snakk postitivt om alle de ansatte der, ikke la ungen lukte at du liker noen bedre enn andre. Min erfaring er at de som kommuniserer dårlig med forledre ofte er de som kommuniserer best med barna... og det er jo det som er det viktigste.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #8 Skrevet 15. november 2010 Pause klokka 9?? Skulle gjerne hatt din jobb
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #9 Skrevet 15. november 2010 joda, litt norsk, siden hun kunne jage meg ut. Det er riktig. Hun har desverre alltid vært slik at NOEN mennesker, takler hun ikke. og det handler ikke om norsk eller ikke altså, for disse damene, er fra samme land som pappaen til dattra mi. så det er ikke der det trykker. Jeg vet ikke HVORFOR de damene viser at de ikke liker meg, for jeg er en som alltid vil komme overens med folk. Men jeg har iallfall tatt en prat med de andre, om at vi må finne løsninger for dette... Jeg føler meg som verdens verste mor, selvfølgelig.. jeg fikk jo ikke min datter til å roe seg!!! skal sies at jeg ALDRI hadde gått, hvis ikke de hadde oppført seg slik.....
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #10 Skrevet 15. november 2010 Pass veldig godt på bestandig å være poitiv, smile og prate pent om disse "skumle" hver dag. Det skinner gjennom at du ikke liker dem. Det er det sansynlig at jenta får med seg. Vis at du stoler på dem og liker dem.Da smitter det gjerne over på jenta.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #11 Skrevet 15. november 2010 ang pause på min jobb, vel , tror i teorien ikke du ville hatt min jobb. men ja, har pause i 2 timer. veldig kjedelig faktisk. og det drøyer dagen. men det var ikke det som var snakk om her!!! takk for godt svar anon.09.10. Jeg skal spørre hun som kom idet jeg dro, (som dattra elsker), om å få turnusene osv, for jeg kan ikke levere hun igjen, når det bare er de utrygge folka der... Det er så vondt... Jeg forteller alltid at alle der er jo så snille osv osv... men har som sagt aldri sett hun så fortvila som nå. hun fikk liksom ikke trøst av den damen heller, noe som gjorde det verre. jeg gjør iallfall mitt beste...
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #12 Skrevet 15. november 2010 Det kan være at jenta di senser noe, er du utrygg på de vil hun kjenne det og "samarbeide" med deg med å gi uttrykk for det. Det kan også være at de du snakker om har noe imot deg, og at hun senser det. Hadde jeg vært deg ville jeg ikke unngått de hun er redd for, heller det motsatte. Da lærer jenta di også å takle de, når hun ser du gjør det. Det trenger ikke alltid være ,mange ord, men noen få og et smil. Lykke til, om du har pause eller ikke...det er så mange som henger seg oppi alt mulig. Ingenting er viktigere enn dette Klem
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #13 Skrevet 15. november 2010 Ja de henger seg opp i det utroligste. Jeg har aldri hatt noe imot de damene, men jeg føler selv, at de har noe mot meg.... men hver gang jeg henter hun osv, så prøver jeg liksom å prate med de, med jenta mi nær meg. men DE viser ikke den store interressen. jeg skal prate nøye med de idag, og fortelle hvordan ting er, og hva som kan gjøres. men å levere hun, med BARE de der, går tydeligvis ikke mer
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #14 Skrevet 15. november 2010 jeg har iallfall lært av mine feil... jeg skal ALDRI GÅ, uansett hvor tøft det er, og hvor mye folk jager meg..gå igjen.. gråter jo enda, bare jeg tenker på det...... enda jeg fikk høre hun sluttet å gråte rett etter jeg dro.... Det var vondt for mammahjertet...
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #15 Skrevet 15. november 2010 jeg snakker av laang, lang erfaring; barna får det værre når mamma/pappa oppfører seg slik du gjorde i i denne situasjonen ved å trøste, klemme, kose og ikke minst gråte. barnet oppfatter også at du er lei deg, at du er ukomfortabel og ikke er trygg i situasjonen. det beste for barnet faktisk som assistenen sa. det hadde vært enklere for barnet ditt om gikk forholdsvis raskt. sa tydelig at "dette går bra, hun er snill, mamma må gå nå, men kommer og henter deg etter jobb. jeg elsker deg". jeg er helt enig med assistenten. selvom hun ikke kan mye norsk kan hun likevel gjøre en god jobb. barn kommuniserer på mange andre måter og bryr seg ikke så mye om slike ting. men ja, jeg ville selvfølgleig selv foretrukket en assistent som kunne godt norsk. en annen ting; det kommer antagelig fler situasjoner der de barnet ditt ikke liker ikke er tilstede, så barnehagen bør kanskje øve med barnet ditt slik at hun aksepterer de andre som også jobber der.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #16 Skrevet 15. november 2010 ja jeg vet jeg ikke burde trøste osv sånn. (ps, jeg gråt ikke foran hun da) men jeg vet hun merker at jeg blir skikkelig lei meg, når hun gråter slik. Jeg har ALDRI sett hun slik!!! Men det var så rart å se, med EN GANG hun så at de "trygge" ikke var der, løp hun mot døra og fikk panikk... det ligner ikke min datter :( Jeg sa når jeg gikk, at nå må du ikke gråte, *navnet på damen* skal gi deg maten, og du skal sitte med de andre barna.mamma kommer snart. men det var noe med hele henne,som gjorde dette til en situasjon utenom det vanlige. når hun gråter VANLIG pleier jeg alltid å bare si raskt hade, og gå... men det var noe....utenom det vanlige :( jada, jeg tviler ikke på at hun kan jobben sin,selv om hun kan dårli norsk. jeg kan prate med hun på språket sitt også jeg. og min datter forstår også hennes språk,evt. så det er i teorien ikke der problemet ligger. men det var så ille det som skjedde idag.. sitter her, og prøver å skjule at jeg gråter. det gjør vondt langt inni hjerterota nå altså... vet også at når jeg henter hun,kommer hun løpende,glad og alt, til meg. men MINE vonde følelser forsvinner jo ikke forde....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå