Gå til innhold

Hva gjør man ved mistanke om SA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

8 dager etter IKM kom TR, men da hadde jeg hatt menssmerter (til tider veldig kraftige), og også en annen "rar mageont" i ca 1,5 uke. Klaget endel over dette til mannen, men tenkte ikke mer over det, har alltid ganske mye menssmerter så tenkte det bare var litt ekstra.. pleier ikke å blø så veldig mye, men når mensen først kom så blødde jeg da kjempemye, blødde så mye plutselig på jobb at jeg måtte dra hjem fordi jeg blødde skikkelig igjennom... Men igjen tenkte jeg at det var sikkert bare vanlig mensen. Hadde hatt mistanke om at jeg var gravid (både pga symptomer og forsinket TR), men testet negativ. Lurer nå på om det kanskje kunne være en SA?

Har hatt en haug (føles sånn) med symptomer den siste uka, og på lørdag var det litt lyserosa på papiret.. begynte å blø mer på søndagsmorran, men det er ikke mer enn en veldig, veldig svak mens. Skjønner ikke dette heller. Har menssmerter. IKM er ikke før førstkommende søndag..

Dette ble litt langt og forvirrende, men jeg er kjempeforvirra. Hva gjør man ved mistanke om SA? Det er jo mulig at det bare var en vanlig, ekstra kraftig mens... er det da mulig at det IKKE er mensen jeg har nå? Syklusen min pleier å være ganske stabil..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg vet ikke hva som har skjedd, men om det var en sa så er det vel ikke så mye å gjøre, i og med det var så tidlig. Du har blødd mye og da har nok kroppen rensket opp selv. Om blødningene ikke gir seg så tror jeg jeg hadde tatt kontakt med legen.

Kroppen kan plutselig bli helt tullete har jeg erfart, selv om syklusen vanligvis er stabil. Hadde en lignende opplevelse for noen mndr siden, men vet ikke hva det var. Følte meg VELDIG gravid for så å begynne å blø noe ekstremt. Da forsvant alle symptomer med en gang.

Skrevet

Nei det er vel ikke det - ble bare så usikker, måtte bare "få det ut" et sted. Tusen takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...