Gå til innhold

Ultralyd av brystet under graviditet


Anbefalte innlegg

Skrevet

Tidlig i år var jeg til kontroll (mammografi, mr og ultralyd) av det ene brystet mitt pga. oppdagelse av en cyste. Men ved siste kontroll, hadde denne cysten forminsket seg så mye, så de klarte ikke finne noe. De beroliget meg hele tiden med at det aldri var mistanke om kreft, men heller en slags type melke gang/cyste. De ville likevel ha meg inn til en ny kontroll om noen måneder og nå har jeg fått ny innkallelse. Men jeg er altså gravid og ringte derfor og informerte dem om dette. Trodde kanskje ikke det var vanlig å undersøke brystene med mamografi og ultralyd når en er gravid? Jeg skulle ikke ta mammografi, men ultralyd kunne jeg ta. Men vil de kunne se noe mer denne gang, med tanke på graviditeten? Er ikke da brystet fylt av flere melkekjertler og vanskeligere å undersøke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Har tatt mammografi og UL av bsrystene flere ganger pga vanncyster. Siste gang var i uke 20 av graviditeten, uten mammogr. selvfølgelig. UL tar de, og det var ikke noe problem å se noe. Lykke til!

Skrevet

ultralyd er ikke noe problem. Det ble brukt på meg under graviditet da røntgen ikke kunne brukes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...