Gå til innhold

noen som har opplevd å lekke fostervann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den siste uken har jeg merket veldig nedpress. I trusen kommer dt ikke direkte utflod, men det blir vått titt og ofte. Kan det være at man tisser litt på seg når det blir veldig nedpress, at man lekker litt?

Eller kan det være fostervann?

Det er helt blankt og vet verken om det er tiss ellr forstervann.

Beklager detaljer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Det er ganske vanlig å få veldig tyntflytende utflod på slutten. Er i uke 40 nå og har vel hatt det slik de siste 4 ukene ca. Var også bekymret for at jeg lakk fostervann, men hørte at det er normalt...

Måtte ty til truseinnlegg for det ble vått flere ganger daglig...

Gjest SweetMommy <3
Skrevet

Jeg lekket fostervann i midt første svangerskap og det er veldigt likt det du skriver her, det trenger ikke vara fostervann men det er veldigt viktigt at få en sjekk på kvinneklinikken, før det er jo ikke bra viss det er fostervann som lekker...

Hvor langt på vei er du?

Skrevet

Ja altså ikke normalt å lekke fostervann, men ha tyntfl utflod ;)

Skrevet

37 på vei. FOr det er akkurat som om jeg småtisser på meg innimellom, og det lukter ikke helt urin heller. Men så kan vel lukten der og forandre seg nå på slutten. Det er en slags søtakti lukt jeg ikek helt har kjent før. Skal til legen idag, så da får jeg høre.

Kan de se om man lekker fostervann på selve urinprøven?

Skrevet

Jeg spurte jordmoren min om dette i dag. Og fostervann er helt klart, gjennomsiktig, ingen lukt.. Ho sa at viss jeg hadde det sånn var det lurt å legge inn et truse innlegg og ta med det til jordmor, fordi de kan vist nok ta en test i truseinnlegget som viser om det er fostervann :)

Gjest SweetMommy <3
Skrevet

tror kansje at det er fostervann du lekker ja, for jeg husker at det var sånn det luktet når jeg lekket fostervann.

Jeg vet bare at jeg måtte ta på et bind og levere det in til de og så måtte jeg gjør en gyn undersøkelse.

tror du må in til kvinneklinikken/føden for en sånn undersøkelse for det gjør ikke fastlegen.

Det er viktigt å få sjekket det for det er ikke bra viss du har lekket en stund, sånn at barnet ligger i lite fostervann.

Jeg vill ikke skremme deg men gutten min døde prematur pga at jeg lekket fostervann, det er derfør jeg maser sånn om at du må få en skikkelig sjekk.

Det er jo sikkert ikke noe farligt for deg når du er i uke 37, de kan jo bare sette igang deg viss det er før lite fostevann...

Lykke til=)

Skrevet

Var til legen idag, fikk igrunn beskjed om å ikke bekymre meg. Har fortsatt urinveisinfeksjon, sikkert tredje uken på rad. Men nå ville han ikke gi meg noen tabletter for det siden det kun er tre uker til termin. Han mente at dette gjorde at jeg lekket litt og at det var urin.

Men viss det kommer mer, så ringer jeg bare til føden og hører med de:)

Skrevet

jeg lekket fostervann i en hel uke i forrige svangerskap. Følte meg veldig usikker på hva det var, men ut fra at det ikke kunne "knipes", og lukten var jeg rimelig sikker på at det var det det var. fikk mistanken bekreftet da vannet gikk "på ordentlig". Det så og luktet helt likt ut. Dersom du lekker fostervann burde det undersøkes om hodet til den lille er festet eller ikke, og så er det noe ift infeksjonsfare etter en viss periode, så jeg ville tatt kontakt med føden og fått dem til å kikke på det=)

Skrevet

Jeg lakk og fostervann med førstemann.

Ikke hele tiden men det kom og gikk litt. ar på legevakten en gang rundt uke 24 men legen der sa det ikke var tegn til modning så det var nok ikke forstervann (så mye visste han)

Jeg fortalte levde videre i god tro.

Var på kontroll på termin dagen når jeg omsider nevnte dette for jordmor. Ble sendt rett til iundersøkelse på KK.

De klarte ikke påvise forservann pga kraftig sopp infeksjon, men så på UL at det var lav mengde. De valgte å la meg gå over helgen siden de ikke kunne finne hull på hinnen med UL ved livmorhalsen.

Ila helgen satte fødselen i gang av seg selv, og når jeg var på ny kontroll var det lite forstervann og jeg ble lagt inn.

Lillemann ble født med infeksjon mest sannsynlig pga lekkasjen og forurensing.

Han ble heldigvis helt frisk takket være medisiner og flinke leger. Men den skrekk opplevelsen unner jeg INGEN!!

Konklusjonen er: Ta kontakt med føden så de evt kan følge deg og lille i magen opp.

Sjekk heller en gang for mye enn for lite. Ikke alle er like heldig som meg.

Skrevet

men kan man lekke litt tiss når det er urinveisinfeksjon?

BLir jo ikke kvitt det, og nå vil ikke legen gi flere kurer på det heller.

Skrevet

Jeg ville ikke stolt på legen. Han burde faktisk sendt deg på sykehuset for sjekk.

Jeg synes absolutt du skal ringe til føden. Jeg har aldri lekket fostervann, her sa det splasj og fosset ut av meg, så jeg var aldri i tvil, men reagerer litt på lukten du kjenner. Her luktet fostervannet ganske spesielt. Kvalmende søtaktig, men spesielt. En lukt jeg aldri hadde luktet før. Og jeg hadde ganske mye utflod i graviditeten, så luktet ikke som det heller.

Skrevet

Har du spurt på jordmorforumet?

Hos meg lukter det også søtt nemlig...innimellom blir fargen grå,gul,grønn ( i truseinnlegget) og innimellom er det slimete...

Har bare 8 dager til termin nå og skal på kontroll i morgen...kan spørre jm da.

Skrevet

Jeg fød for 9 dager siden, og jeg ble satt i gang fordi jeg lakk fostervann. Man skal ikke gå mer enn 3 dager pga høy infeksjonsfare, derfor jeg ble satt i gang. Så ville absolutt tatt kontakt med føden, var det jeg gjorde, og de ville ha meg inn på kontroll dagen etterpå. Fikk bekreftet på kontrollen at det var fostervann, og måtte komme tilbake dagen etterpå for igangsettelse.

Hos meg kom det også veldig lite, jeg var våt i trusa, men ikke i buksa. Og det var aldri vått i senga på morgenen. Så behøver ikke være mye fostervann som lekker før man allikevel burde være på vakt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...