Gå til innhold

Den nye kjæresten til BF er ikke snill med barnet mitt... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt kom hjem fra samvær i går kveld... og gråt. Det viser seg at når den nye dama til BF er alene med barnet, sier hun ting som gjør barnet trist og lei... Feks: "Mammaen din er ikke snill", "Mammaen din juger", "Du må fortelle mammaen din at hun må slutte å juge til pappa, men ikke si at det var jeg som sa det", "Hvis du lover å ikke si noe til mamman din, skal jeg fortelle deg noe hemmelig", osv...

Jeg har sagt til barnet mitt at jeg vil snakke med BF om dette (barnet er 8 år), men da blir barnet helt hysterisk, og sier "jeg lovte å ikke si noe!! Mamma, mamma, vær så snill, ikke si det til pappa!!".

Jeg sa til barnet at neste gang noe slikt skjer, er det viktig at pappa får vite det, og at jeg får vite det. Samtidig bad jeg barnet om å si at hn ikke liker at noen snakker stygt om mammaen sin.." Men det er jo selvfølgelig ikke løsningen. JEG må gjøre noe her. Men hva, og hvordan?? Jeg er redd for at det som skjer er at jeg tar det opp med BF, han forteller det til kjæresten sin, som kanskje blir sint er og lar det gå enda mer ut over barnet... Noen som har noe forslag til hvordan jeg kan gå fram for å være sikker på at BF tror meg og at han tar dette på alvor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt det opp med faren og nektet samvær inntil det blir en slutt på det tullet!!

Skrevet

Jeg tror jeg ville gått til henne, og sagt at du har fått følelsen av at hun sier ting til ungen og at du ikke liker det. Du vil ha en slutt på det at hun oppfører seg dårlig og at det ikke er bra for barnet. HVIS hun ikke slutter kommer du til å si det til bf og vis ikke får det en større konsekvens.

Skrevet

Jeg ville tatt det opp med faren og nektet samvær inntil det blir en slutt på det tullet!!

Ja, helt enig!

Hadde gjort det samme selv.

Er også mamma hvor BF har fått en ny...

Skrevet

Gi BF beskjed og ta kontakt med advokat, nekt samvær inntil det er ordnet opp i. Barnet ditt trenger ikke å være i en slik situasjon. For en idiotisk dame.... Mammaen din er ikke snill ?? Gud, for en ting å si til et barn ! Og at han ikke må si noe... Hun høres jo helt idiot ut. Er det mulig!

Skrevet

eg hadde nesten krevd at når han har hu får kje den nye kjeresten ver der.

Skrevet

Hvis jeg var deg ville jeg ha innvitert BF til en foreldresamtale. Snakk med ham og si at du er bekymret for gutten. Spør BF om han har merket noe endring hos gutten, hvordan samspillet mellom ham og nye kjæresten er. Nå vet jeg ikke om dere har godt samarbeid, men hvis mulig kan du spørre om kjæresten kan være sjalu på gutten/deg osv osv. Så kan du si på slutten hva gutten har sagt og du er bekymret for at kontakten mellom han og faren kan ta skade av dette (f.eks: gutten kan kvie seg for å besøke dem, gruer seg til samværet sammen med BF og kjæresten m.m). Ikke nevn deg selv midt oppi dette - da vil fokuset bli på deg. Fokuset må være på gutten. Du må understreke at du ønsker at gutten skal ha god kontakt med BF og at du vil gjøre ditt beste for at ting skal være positiv som mulig. Hvis BF ikke tror på deg, så be ham om å være obs på dette i tilfelle gutten vil få noe reaksjoner/adferdsendringer hjemme hos dem.

Hvis jeg var BF ville jeg hatt en skjult videopptak i stua. Vet at slike ting har reddet masse barn i USA (dårlige dagmammaer ble tatt på fersken ved hjelp av skjulte videoopptak). Alt for barnet sier jeg bare. . .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...