Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #1 Skrevet 14. november 2010 barnet mitt på 6mnd har 39 i feber nå. grei form på dagtid, men hadde vel feber i går også, uten at vi målte. men helt lik på kvelden som i dag: sutrete, sovnet aldri helt, varm osv. har gitt melk + vann, men hadde bare stikkpille 60mg (under 4mnd) sto man skulle gi 125 på større barn. bør jeg se an og kanskje gi en til litt senere?
Gjest ->>- Skrevet 14. november 2010 #2 Skrevet 14. november 2010 Du kan godt gi en stikkpille til, ja. Jeg bruker å samsove med så små som har feber uten noen åpenbar årsak, bare sånn for sjelefredens skyld, greiere å følge med på formen utover natten da.
Ranveig R Skrevet 14. november 2010 #3 Skrevet 14. november 2010 Medisinering går på vekt, ikkje på alder. 60 mg paracet passar for barn mellom 3 og 6 kg. Det er på ingen måte farleg å gje for liten dose. Når babyen din har såpass høg feber og ikkje har det bra ville eg nok gjerne gitt ein paracet. Gje 60 mg, vent ein halvtimes tid og sjå om det hjelper (mi erfaring er at ein ofte ser bedring i allmenntilstanden etter 15-20 minutt). Det er ikkje alltid ein treng full dose for å få effekt. Om babyen er like grinete etter ei stund, så gje ein paracet til, då har h*n fått den riktige dosen (så sant h*n er mellom 6 og 12 kg). God bedring!
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #4 Skrevet 14. november 2010 tusen takk for svar! barnet er allerede litt bedre nå etter en halvtime, kledd av og luftet og fikk den pilla på 60 mg. da prøver jeg å legge, også får jeg heller gi ny pille senere om det blir verre. gruer meg til ungen skal gjennom alle barnesykdommene...huff.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå