familien kaos- komplett Skrevet 14. november 2010 #1 Skrevet 14. november 2010 Vi har mørk brun skinnsalong, resten av møblene i stua er også mørkebrune (noen er beiset og lakket furu), soisestuen er mørk brun med sånne høye mørkebrune skinnstoler, salongbordet er også, ja, faktisk mørkebrunt!!!!! Har hatt en "drøm" om å bytte ut de beisede furumøblene med vitrineskap og skjenk i samme serie som spisestuen. Skal nå også ha ny tv benk og ønsker meg nytt salongbord, men har kommet litt over dette mørkebrune nå, og kunne gjerne tenkt meg å slå til med noe freshere i en mer stram og moderne stil, men tør ikke helt:S vet ikke hvordan man blander stiler og hvor grensene bør gå, hehe... Tenkte ev at jeg kunne ha salongbord og tv opplegg i en stil og holde meg til det brune i spisestuen. Spisestuen er ganske ny og vil derfor ikke bytte ut den... takker for svar:)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 14. november 2010 #2 Skrevet 14. november 2010 Heisann:) Jeg er ingen interiørekspert, men jeg er veldig interessert i temaet;) Jeg ville foreslått at du tok deg en titt på alle interiørbloggene som finnes, som f.eks her: http://norskeinteriorblogger.blogspot.com/ Nå florerer det selvsagt av Shabby chic blogger, men du kan finne mange andre om du leter litt. Det kan forhåpentligvis gi deg noe inspirasjon. Ellers kan du gå på blogg.no og velge emnet interiør. Anbefaler deg også å kjøpe noen interiørmagasiner. For det er mange måter å blande stiler på. Det finnes egentlig ingen regler, man må egentlig følge sin smak og sin magefølelse. Ellers kan det være lurt å velge farger i samme skala/palett, slik at det ikke blir totalkrasj med fargene, selv om noen faktisk liker det også. Jeg synes ikke det er feil å blande mørkebrunt med hvitt f.eks. Beisede furumøbler kan pusses og males i den fargen du ønsker, om du ikke finner andre møbler du kan kjøpe. Hvis du ønsker en mer stram og fresh stil er magasinene Bo bedre og Elle interiør, blad som kan inspirere deg. Magasiner som ROM 1.2.3 og Bolig pluss viser mange forskjellige stiler (som forøvrig er mine favoritter), men Bolig pluss viser for det meste nostalgiske stiler. ROM 1.2.3 er veldig variert. De to sistnevnte magasinene er mer "folkelig" og jordnære. Nå var det ikke mye konkret hjelp å få fra meg, men jeg vet bare selv at det er mye inspirasjon å finne på blogger. Da kanskje det dukker opp løsninger som du ikke hadde tenkt helt på
najs Skrevet 14. november 2010 #3 Skrevet 14. november 2010 Ja titt litt i blader:-) Men jeg vil si at det absolutt går å blande stiler men det viktigeste er at det er din stil. Det er viktigere enn at ha et perfekt gjennomført hjem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå