Gå til innhold

Til alle alenemødre her inne..:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har stor respekt for dere, og da sikter jeg til spesielt de som har flere enn 1 barn og kanskje krevende barn også...

Jeg er kanskje litt feig..lever i min egen lille boble, ja vi har 2 barn og ja de er ganske så aktive og krevende at jeg tenker at jeg ikke hadde orket å være alene med dem...derfor blir jeg i forholdet med min samboer...

Også fordi jeg er avhengig av hans økonomi for å kunne bo i dette pene huset og kjøre rundt i vår pene bil..jeg vet jeg fremstår som overfladisk nå..men tanken på å leie i den byen byr meg i mot, for her i byen er prisene dyrest i hele landet og jeg må betale 9000 kr for et lite kott..og hvis jeg skal ha 3 soverom så må jeg opp i 14 000 kr iallefall!!

Jeg vet ikke..jeg tenker bare at jeg er livredd..jeg er også veldig lite pratisk anlagt, jeg kan ikke skrue av dekkene på bilen eller noe slikt...

Jeg styrer økonomien da, så den har jeg under kontroll...

Så tenker jeg på barnehagen..ungene stortrives i barnehagen som ligger 5 min under huset vårt, og hvis jeg flytter med barna så må jeg bytte barnehage får jeg har ikke råd til å leie i dette området jeg bor i nå...

Dessuten har jeg slitt endel med spiseforstyrelser og depresjon og vet at når jeg er dårlig så merker barna dette:(

Jeg tror ikke jeg er god nok som alenemor...men samtidig har jeg en mann som jobber 6-7 dager i uken ofte så jeg er mye alene uansett....

Dette innlegget ble som en slag utblåsning...jeg vet ikke..

Jeg ser opp til dere alle sterke alenemødre!!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er alenemor til 1barn,og barnet har ikke kontakt med barnefar jeg har avlastning av og til på dagtid,1-2ganger i året er hun på overnatting borte uten meg.jeg er i 100% jobb,eier egen bolig,har grei økonomi,sitter igjen me mer i mnd enn når jeg leide.men har også klart meg fint på os,bidrag og barnetryg.hverdagen er tøff,forde jeg har ett " annerledes barn"som krever mer oppfølging,og annen oppdragelse enn vanlige barn.men hverdagen går greit og vil ikke ha noen ny mann inn i livet vårt..og nå planlegger jeg og barnet mitt en baby slik at hun kan bli storesøster,og når den tid kommer vil jeg være alenemor til 2,og det ser jeg frem til.

Skrevet

Takk for det :)

Jeg har barn med ekstra behov, og har tilsammen 2 barn. Er helt alene med dem, for far "ombestemte" seg litt ut i løpet......

Men sterk? Jo, kanskje litt. Men skulle gjerne sluppet. En er ikke sterkere enn en må, og det er ikke alltid der en gjerne skulle sluttet å være sterk. Mange sliter seg ut, og går på ekstraressurser lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...