It's all about me Skrevet 14. november 2010 #2 Skrevet 14. november 2010 Husker ikke med eldstemann, men jenta på 2 år og 3 mnd holder på å lære dem i disse tider. Roter og glemmer litt med noen, men kan en del av dem iallfall.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #3 Skrevet 14. november 2010 Jenta mi på 2år og 3 mnd kan bare rød og blå og heller ikke disse 100%.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #4 Skrevet 14. november 2010 Begge mine har kunnet dem på 2-årskontrollen (ved ca. 2 år og 3 mnd) men vi har også fått beskjed begge gangene om at det ikke er noe de skal kunne før 4-årskontrollen.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #5 Skrevet 14. november 2010 Min er 20 mnd og kan rød,blå, gul og grønn
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #6 Skrevet 14. november 2010 De skal kunne det innen de er 4 år, men de fleste lærer dem litt før dette. Mine har lært dem mellom 1,5 og 2,5 års alder, men da har jeg fått tilbakemelding fra både bhg og HS om at det er uvanlig tidlig.
It's all about me Skrevet 14. november 2010 #7 Skrevet 14. november 2010 Hun kan rosa, lilla,blå, orange og rød 100%. Grønn satt idag, så blir spennende å se om den forsvinner i løpet av natta. Men glemmer stadig hvit og gul, mens sort har hun enda ikke brydd seg noe om. Dette er ikke ting de skal kunne før de er 4, men hun synes det er så morsomt å snakke om at jeg drar det inn i samtaler og lek daglig.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #8 Skrevet 14. november 2010 min gutt er 3,9 mnd og er ikke veldig god på fargene.han kan navnet på de men gjetter mye,spes på grønn og blå.kanskje er han fargeblind?det har jeg ikke tenkt på før!
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #9 Skrevet 14. november 2010 dattra er 25 mnd. kan rød,blå,lilla,gul,grønn,svart,hvit,grå,rosa. tror det var de fleste.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #10 Skrevet 14. november 2010 Sønnen min begynte å vise interesse for farger før han var to år, så vi begynte å øve litt. Da han var to kunne han de fleste fargene.
Ranveig R Skrevet 14. november 2010 #11 Skrevet 14. november 2010 Eg fekk tidleg beskjed om at ungane ikkje skulle kunne fargane før dei var rundt 4, så eg blei litt overraska då søstera mi (som var deltidsdagmamma for guten vår tidlegare) sa at no kunne 2-åringen fargane. Beint 2 år. Tidleg språkleg. Lillesøstera var litt seinare med språket, så om ho visste forskjell på fargane så uttrykte ho det ikkje så bra før ho begynte å snakke ved ca 2 år og 3 mnd. Fargane kom med språket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå