Gjest thricane Skrevet 14. november 2010 #1 Skrevet 14. november 2010 vanskelig eller greit? Hvis jeg skal bruke laks, hvilken ville dere valgt? fersk filet fra fiskedisken?
tante grusom master of law Skrevet 14. november 2010 #2 Skrevet 14. november 2010 Det er ikke vanskelig i det hele tatt. Det viktigste er å få til risen og korrekt blanding av eddik og sukker. Eller kjøpe en ferdigblandet eddik. Bruk salmalaks.
hit og dit Skrevet 14. november 2010 #3 Skrevet 14. november 2010 Overraskende enkelt. Jeg hadde definitivt brukt salma. Sushi krever de beste råvarene, ellers kan en like greit la være.
yummy Skrevet 14. november 2010 #4 Skrevet 14. november 2010 S almalaks kan du bruke da den er oppdrettslaks. Annen fisk fra fiskedisken må du fryse først. Lykke til:)
Gjest thricane Skrevet 14. november 2010 #5 Skrevet 14. november 2010 så bra. takk:-) Hvor mye sukker og eddik skal det være i risen? Står bare at jeg skal blande det i, men jeg har ingen aning hvor mye:-)
Gjest thricane Skrevet 14. november 2010 #7 Skrevet 14. november 2010 det kan godt hende, har ikke kjøpt inn noe enda, er bare i planleggingsfasen:-)
hit og dit Skrevet 14. november 2010 #8 Skrevet 14. november 2010 Det stod visst ikke på eddiken min heller. Google? Jeg husker ikke fra gang til gang, for det går noen stunder mellom hver gang vi har det.
hit og dit Skrevet 14. november 2010 #9 Skrevet 14. november 2010 http://www.youtube.com/user/GodfiskTips#p/c/7C0523DD0068672E/2/XNd_iOCUpIk =) Her lærte jeg meg det
yummy Skrevet 14. november 2010 #10 Skrevet 14. november 2010 http://japanesefood.about.com/od/sushiforbeginner/r/sushirice.htm Her er en oppskrift på sushiris som blir bra. Bare husk at det er cups, ikke norske kopper. Anbefaler forøvrig å koke risen dagen i forvegen. Ellers må du passe på at den blir helt avkjølt før du har i eddik og sukker, viss ikke blir den altfor klissete. Men det beste er altså å bruke ris fra dagen før som har stått i kjoleskapet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå