Gå til innhold

Hadde dere sagt noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et par jeg kjenner som jeg har omgang med, har en datter på 7 måneder. Moren har ikke tjent opp rett til permisjonspenger, og mannen hennes jobber normalt. Hun er 23, og han er 27.

Greia er at jeg merket fort at denne jenta var glad i en øl.

Etter noen treff i sommer, oppdaget jeg at hun så ikke mørkt på spriten heller. Hver gang vi møtes, noe som er relativt ofte, vi hun drikke. Og hun forandrer gjerne planer som hun har lagt med familien sin for å drikke med venner.

Ofte blir hun sur og grinete når jeg ikke vil feste, virker egentlig ikke som om hun er interessert i noe annet. Hun er flink med jenta si når hun holder på med henne, men det som jeg vil fram til med dette utrolig dårlig formulerte innlegget er at hun ALLTID sier til mannen sin: "Du får stå opp i mårra, for jeg skal sove ut." (Og da er det fylla hun sover ut)

Ungen er kjempesnill og rolig, og sover hele natta. Men hun er aldri opp med henne selv i helgene, for hun mener at da må hun få feste og møte venner, når hun har gått hjemme hele uka. Men mannen er jo på jobb?!

Det frister meg så jævlig å skjelle henne huden full, og fortelle henne at da hun valgte å få barn, valgte hun å være voksen også, så da får hun sørge for å holde seg edru i helgene.

Har dere opplevd lysten komme til å lese lusa av noen?

Hva hadde dere sagt? Må legge til at mannen finner seg i alt, for han er så redd for å miste henne. Han er så sliten, jobber mye for å tjene inn litt for hennes manglende bidrag, i tillegg til dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen god idé å skjelle henne ut, da kommer hun nok bare i forsvar og skjefter tilbake for å beskytte seg selv. Hvis du vil ha resultater, tror jeg det beste er å fortelle henne rolig hvordan du opplever henne, at du er bekymret for henne og barnet, og at du ser at mannen hennes er sliten. Spør henne hvordan hun har det, om morsrollen er vanskelig å takle. Kanskje hun trenger å få høre hvordan hun påvirker de rundt seg, men jeg tror du kommer lengre med å være saklig enn å kjefte. Uansett, lykke til:-)

Skrevet

Ungen er ivaretatt og foreldrene er selv ansvarlige for sin arbeidsfordeling. Dette angår ikke deg.

Skrevet

Forsåvidt helt enig med deg 20.16...

Eller egentlig så er jeg helt enig!

Jeg forstår din frustrasjon HI, men dette har du dessverre ikke noenting med :(

Skrevet

Jeg kommer selvfølgelig ikke til å si noe, selv om jeg skriver at jeg har lyst. Men det plager meg, at hun behandler mannen sin slik, og det plager meg at han ikke har baller nok til å si fra at han er ulykkelig. Han ser 10 år eldre ut på bare ett år, det har vært et forhold med mye krangel og bråk.

Så selv om jeg ikke har noe med det (For det er jeg helt enig i! :-) får jeg lyst til å si hva jeg mener om oppførselen hennes når ingen andre gjør det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...