Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #1 Skrevet 14. november 2010 har ei lita prinsesse på 7 mnd. som har vært kjempeflink å legge seg helt til for en uke siden, jeg gjør akkurat det samme som før, men når jeg går ut av rommet begynner hun å skrike.... første dagene tenkte jeg kanskje hun har vondt noen sted, men hun er jo strålende blid ellers om dagen.....og i tillegg ler hun når jeg tar henne opp....hehe:P men jeg synes faktisk synd på henne når hun ligger der å skriker...er så redd hun skal ha vondt, men jeg tror egentlig ikke hun har det.... flere som har det slik?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #2 Skrevet 14. november 2010 Sikkert bare rett og slett jenten din som har blitt ennå litt eldre, og nå får med seg at "Oisann - der går jo mamma, jo...DET hadde jeg ikke tenkt meg akkurat nå...vil heller være sammen med henne...Vræææææææl!!" - om du skjønner Sånne faser kommer og går opp gjennom hele småbarnsperioden. Så lenge du vet at rommet har passelig temperatur, at hun er mett/utørst og har tørr bleie - er det nok ikke noe galt. Prøv også å ha faste rutiner rundt legging, samme tidspunkt, samme rekkefølge på mat, stell etc. Slik forberedes hun på det som snart skal skje. Prøv med nattlys, eller døren på klem - om hun synes det er nifst med totalt mørke. Lykke til! Dette går seg til
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #3 Skrevet 14. november 2010 (20.00) Ja, forresten, gå inn med noen minutters mellomrom (3-5) og vis deg for henne, si "Natti, natti" (eller noe sånt), og gå ut igjen uten å dille med henne. Da vet hun at dere er der, men at nå er det ikke leketid eller kosetid. Nå skal det soves.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #4 Skrevet 14. november 2010 tusen takk for svar:) vi har faste rutiner(hatt det siden hun var 2 mnd. ca...), legger seg til fast tid også:)bruker å ha døra på klem slik at hun får litt lys:)også går jeg inn og ut og sier god natt og stryker henne på kinnet<3 men wræææææl...hun vil vell bare være sammen med meg da:)hehe...får håpe det går seg til:)
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #5 Skrevet 15. november 2010 Hei, meg igjen Det gjør det helt sikkert! Men forstår godt at du synes det er ille når hun gråter og hyler...river i morshjertet som ingenting annet, det Men hold bare ut. Så lenge du som sagt er sikkert på at hun ikke har vondt noe sted, og det har hun sikkert ikke om hun er like blid igjen med en gang du gir etter og tar henne opp. De er ganske smarte, disse små! Gråter hun på dagtid når du legger henne også, forresten? Om hun ikke gjør det, skal du bare slappe helt av! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå