Gå til innhold

dumt å foreslå at vi skal gifte oss?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten hr htt tøffe 6 måneder, og nå ettersom ting begynner å bli bedre ogvi har gått igjennom noe vekkende i forholdet, har jeg lyst å foreslå at vi kanskje kan gifte oss? føles riktig på tidspunktet. Dumt å foreslå det for ham? vi har snakket mye om ekteskap og han vil kjøpre ring først osv osv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I mine øyne er aldri ekteskap i seg selv en dum ting om to mennesker er glade i hverandre og villig til å jobbe for det :)

Lykke til med frieriet ditt ;)

Skrevet

Å foreslå gifte seg rett etter 6 tøffe måneder vil jeg kalle dumt ja. Vent til dere har hatt 6 gode måneder. Sjelden en god ide å gifte seg midt i krisesituasjoner.

Skrevet

Om dere har snakket om det har du jo på en måte sparket ballen over til han. Kanskje føler han at det bør gå en stund etter disse tøffe månedene før han frir? Kanskje har han allerede kikket på ringer. Uansett synes jeg ikek su skal "mase". Du kan der i mot fortelle han hvor utrolig glad du er for at dere har kommet igjennom den tøffe tiden, og at du føler dere står enda sterkere som par nå. Så kan du jo gi uttrykk for at du gleder deg til å være sammen med han for resten av livet. Gjør du det rett, så er det et søtt hint, mer enn masing. Menn liker ikke å føle seg presset, spesielt om de har en plan på hvordan de vil fri. :)

Skrevet

Nå har jeg ihvertfall snakket ut med ham om dette, jeg ble faktisk litt skuffet, hn sier han føler det passer ikke akkurat nå men han er 150% sikker på meg og vår framtid, synes vi skal vente litt til og så hvordan ting går, hvordan kan han være 150% sikker på meg da?

Jeg er veldig sikker på ham, men om det ikke føles riktig for ham kanskje vi ikke passer sammen?

Skrevet

Hør på deg selv da.... uff! Nå synes jeg du tar hardt i. Kjenner jeg er enig med mannen jeg.... du må altså bare vente, for det er ikke noe som skal stresses, men noe som skal føles fint og naturlig for begge. Vent til mannen er klar. :)

Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen og hvor mange unger har dere?

Og deres alder?

Jeg syns du skal roe ned.

Har dere hatt det ugreit i 6 mnd skal dere ikke skynde dere med å gifte dere.

Skrevet

Det trenger jo ikke å bety at dere ikke passer sammen.

Veninna min og typen har vært sammen i 10 år, har tre barn, hus , stasjonsvogn og hele pakka. Men han vil ikke gifte seg, hun er jo skuffet, men enkelte vil jo bare ikke det.

Jeg elsker typen min over alt på jord, men å gifte seg ønsker jeg ikke.

Vet ikke hvorfor, men det er ikke noe jeg vil.

Skrevet

Ja men han sier han vil gifte seg med meg, og han har sagt i halvt år at han skal fri til meg blabla, men når vi faktisk snakker om det da blir det en annen tone, og han sier jo vi skal gifte oss, hvorfor kan vii ikke like godt forlove oss nå om det er helt sikkert?

Skrevet

Sånn rent hypotetisk.... hvis jeg skal gjette meg til hvordan en mann tenker, så ville jeg nok for hver gang du nevnte det tekt : "søren også, nå nevnte hun det igjen, da må jeg vente et halvt år til så hun glemmer det"

Sansynligvis har han lyst å gjøre det på eget inisiativ og på egen måte. Kanskej har han planlagt noe kjempefint, men nekter å gjøre det hvis han tror du går og forventer det og er utolmodig. Da blir det jo ingen overraskelse...kanskje...?

Skrevet

Det er to typiske feller maaaaange går i etter at forholdet ikke har vært det beste i en periode:

1. De gifter seg

2. De får et barn

Desse to tingene vil ALDRI berge et forhold !!

Når forholdet har vært "ruskete" så lenge, så vil jeg anbefale deg å vente MINST 1 år før du tenker på giftemål...

Har dere det flott om 1 år, da er det bare å fri med god samvittighet ;))

Skrevet

Nå sier han at han har snakket med familien hans om det og de mener vi skal vente litt osv, hva har dem med saken å gjøre??

Skrevet

Enda et tegn på at han tar forholdet deres alvorlig. Har du vanligvis lett for å feiltolke og være negativ?

Skrevet

Det skinner gjennom at du er usikker på om han faktisk elsker deg. Du begynner å bli desperat etter bekreftelse, og da dukker sånne diskusjoner opp. Har på følelsen at dere faktisk ikke er gjennom de tøffe måndene, og at du vil gjøre "hva som helst" for at du skal føle at alt er bra.

Gi mannen litt space du, så ordner det seg.

Skrevet

Han vil ha noen på sin side for å bekrefte at hans valg er det rette.

Slutt nå å mase.

Maser du mer kan det virkelig hende at det blir slutt.

Skrevet

Ja jeg har det, synes bare vi har gått igjennom så mye og lei av at han snakker om noe som kanskje ikke skjer på lenge, synes han har skuffet meg i vår sa han at han garanter kunne si at han hadde tnekt å fri i løpet av sommeren ... Men men.. Mulig jeg er bare veldig negativ nå, har hatt en dårlig dag og føler meg ikke så bra heller, men mener det jeg sier til ham.

Skrevet

Men det er da bare fornuftig av han å ikke har fridd til deg i løpet av våren og sommeren når du selv sier det har gått dårlig med dere da?!

Du spurte om du skulle spørre han her inne, og 2 timer senere hadde du spurt han. Du virker jo helt på styr og desperat etter å måtte få den ringen på fingeren. At han spør familien er jo helt naturlig, de skal vel kanskje være med å betale også?

Stakkars mann, la han være i fred. Du vil vel ikke at han skal fri til deg fordi han føler seg presset til det?

Skrevet

Du høres akkurat ut som meg Hi. Jeg har vært og er vel fortsatt alt for masete når det gjelder å gifte oss. Vi har vært sammen i 2,5 år og har en sønn på 1 år. Jeg sysn det er mye mere "alvorlig" å få et barn sammen enn å gifte seg. Barnet er der for evig og alltid, men er du gift kan du alltids skille deg. Han er delvis enig tror jeg. Vi har som dere, pratet masse om giftemål, han sysn vi bør vente, mens jeg kunne giftet meg i morgen. Enkelte ganger har det blitt for mye prating om dette og han blir rett og slett lei "masinga" mi. Vi har hatt en del dårlige perioder, men det har blitt bedre og bedre. Men han mener vi burde ha et helt harmonisk forhold i 6 mnd eller opptil 1 år før vi gifter oss. Han sier sånn som din, at han elsker meg og vil at vi skal gifte oss i framtiden, bare ikke akkurat nå. Og det gjør meg så usikker på om han virkelig elsker meg så mye som jeg elsker han.

Så jeg kjenner meg veldig godt igjen i hva du skriver..Tror bare vi må slutte å mase og gruble osv..Vet det er lettere sagt enn gjort men:p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...