* 5 om dagen * Skrevet 14. november 2010 #1 Skrevet 14. november 2010 Del 4: Garasje og utebod Garasje og utebod er steder der man lagrer ting man ikke bruker så ofte...og i mange tilfeller også ting man ikke bruker lenger. Ta en sjau og få kastet alt som står og tar opp plass. 1. Rydd ut så mye du kan av garasje/bod sånn at du har flest mulig hyller osv tomme. 2. Finn ut hva du skal kaste, gi bort og ta vare på. 3. Trenger det et strøk maling her inne eller holder det med en skikkelig omgang med grønnsåpe og kost? 4. Skulle du hatt en lampe eller en ny pære? 5. Trenger du flere hyller, kroker eller oppbevaringskasser? 6. Skriv opp på listen over ting som må handles og fikses. 7. Hvordan går det med de andre rommene? Er det ting som fremdeles trenger å fikses der? Tilbake til listene: Gavelisten: Kjøp eller fiks to julegaver denne uken. Handlelisten: Nå har julepapiret kommet i butikkene. Kjøp med noen ruller + bånd og tilfrakort (dersom du ikke lager de selv) Julebakst: Kransekake og andre mandelbaserte kaker holder seg godt i fryseren. Skal du lage det i år? Eg blei gjort oppmerksom på at det mangler ett rom i "vi ordner til jul" Og det er så kjekt når en får tilbakemeldign på at en vil ha for andre rom også. Så siden det sikkert er mange som ikke tar garasjen og utebod så veldig høytidelig så har eg valgt å legge inn en ekstra liste denne uken for kontor/hobbyrom. Punktene er rablet raskt ned så kom gjerne med ekstra punkt om det er noe dere mener bør være med på den listen. Hobbyrom, Kontor 1 - Hvordan ser arbeidsbenken din ut? Trenger den å vaskes eller kanskje ett stør med lakk? 2 - Rydd bort alt som ikke hører hjemme på kontoret/hobbyrommet. 3 - Ta for deg en og en skuff i skiverpulten din. Er det ting der som bare ligger og opptar plass. Kan noe kastes? Noe som skal arkiveres? 4 - Rydd andre hyller og kommoder. 5 - Trengs det nye tidskriftsamlere, papirkurv, penneholder, permer til viktige paprier som skal arkiveres. 6- Tørk støv - husk lampeskjermer og bilderammer. Lister og stikkontakter. 7 - Vidusvask? 8 - Sorter dine hobbyting og lagre den ordentlig. (garn, perler, strikkpinner og andre hobbyrekvisitter) 9 - Legg bort prosjekter som du ikke blir ferdig med til jul. 10 - Er du ferdige med alt fra dei andre ukene? Husk ting du har skrevet ned på liste og få det gjort. Gavelisten: Kjøp eller fiks 2 gaver denne uken. Handleliste for kontor/hobbyrom om det er noe du trenger. Julekort - er du i rute?
Ranveig R Skrevet 14. november 2010 #2 Skrevet 14. november 2010 Takk! Eg blei så inspirert av listene dine forrige veke at eg har trumfa igjennom at vi skal ta for oss ei liste i veka (og deretter begynne på nytt igjen, slik at alle rommene alltid er nokon lunde presentable). Tenkte "Å, så deilig, berre uteboden i veke 4)... heilt til du berre *MÅTTE* komme med hobbyrom/kontor... Vi har to stk som ikkje ser ut! Kan knapt sjå golvet. Oppbevaring på heiltid sidan vi flytta inn for tre år sidan. Sukk! Vel, kanskje det faktisk blir gjort no. Ligg litt på etterskudd sidan vi begynte først forrige veke, men det skjer vel før eller seinare dette og. Og forresten: Punkt på lista til boden (inne): SJEKK innimellom at fryseboksen faktisk virkar, slik at du ikkje plutseleg ein dag blir oppmerksom på ein underleg duft nede i gangen, for så å gå inn i boden, opne frysaren, brekke deg og deretter sette i gang med tidenes mest motbydelige tømmeprosjekt. Vi har med andre ord hatt ein litt annleis kveld i kveld
* 5 om dagen * Skrevet 14. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. november 2010 hehe...sånn tenkte jeg også når jeg åpnet den første gangen. det er jo ikke "mitt" område, men så leste jeg lengre ned :-( jaja....får vel bare begynne. ps: min fryseboks går jeg forbi 100 ganger pr dag, og det er enda litt is i den, så den virker, er flittig i bruk enda :-))
Ranveig R Skrevet 14. november 2010 #4 Skrevet 14. november 2010 Flaks. Med fryseboksen altså. Har hatt alt av dører og vindauge opne i ein halvtime no. Litt kjølig, men den verste lukta begynner å gje seg... *GRØSS* Vi skal ta inngangspartiet på onsdag (måtte ta gang/entré forrige veke av ulike grunnar), og deretter får vi sjå kva vi begir oss ut på. Nok å ta av i alle fall, og eg har egentlig berre gått og venta på at huset skulle bli ekkelt nok til at eg fekk fingeren ut og faktisk sette i gong med noko. Listene dine kom som bestilt )
blomstre Skrevet 15. november 2010 #5 Skrevet 15. november 2010 Perfekt! Utebod og garasje er allerede tipptopp, og hobbyrom/kontor har vi ikke :-) Denne uke er travlere enn travlest, så det passet utmerket. Sjekker innom igjen på søndag, og forventer at jeg får mer å gjøre da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå