Gå til innhold

Sykemelding ved Mykoplasma ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å være sykemeldt ved mykoplasma ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer nok an på hvor syk du er.

Skrevet

Kommer selvsagt ann på allmenntilstanden, men tatt i betraktning at man faktisk snakker om lungebetennelse så er det nok nærliggende å tro at man vil bli sykemeldt til man føler seg bedre, om det tar noen dager, eller uker. Selv gikk jeg på mange behandlingsrunder og var mer eller mindre sykemeldt i 3 mnd før jeg ble frisk.

Skrevet

Jeg tok 3 egenmeldingsdager da jeg hadde mycoplasma. Ble ikke bedre av det, gikk til legen og begynnte på antibiotika. Ble sykemeldt for at den skulle virke best mulig. Den hjalp ikke, så sykemeldinga ble forlenget og jeg fikk en skikkelig hestekur. Den hjalp heller ikke.. Så jeg sleit med ettervirkninger av det leenge etterpå.

Så det kommer helt an på hvor dårlig du blir og hva legen mener. Stor forskjell på folks reaksjoner...

Skrevet

Oi...

Jeg har ikke vært hos legen enda, men har gått med mistenkelige symptomer i 16 dager nå. Forkjølelse, intenst vondt i halsen hele tiden, noen dager verre enn andre. Vondt i hodet og tidvis muskelsmerter.

Var på en uteaktivitet på torsdag og frøys noe inni hampen, og fra da har jeg hatt mye tørrhoste og samtidig "bråk" fra nedre luftveier, pluss smerter midt i brystet. Allmenntilstanden har gått opp og ned ut ifra aktivitetsnivå i hverdagen.

Kvier meg for å gå til lege, og for å ta egenmelding, for vi sliter med folk på jobb......:-( Og det er sååå ille følelse å ringe til sjefen og si at jeg er syk! Det er det verste jeg vet!! Føler jeg må være dødssyk for å legitimere fravær.

Skrevet

Hvordan vet du at du har mykoplasma, om du ikke har vært hos legen?

De gangene jeg har hatt det har jeg vært møkkdårlig med høy feber og MYE slimhoste. Ikke vondt i halsen feks.

Skrevet

til 18:09

Hvor lenge holdt du på med dette? Jeg har vært syk siden mai, hatt 2 penicilinkurer (egentlig 3 da den ene ble forlenget) , og er igang igjen med mycoplastmaen nå. Men nå nekter jeg å ta flere kurer for jeg er høygravid og mener det er nok penicilin for lillemor i magen. (fikk ny resept jeg kunne hente hvis det ble heeelt nødvendig) Men jeg hoster til kaster opp og hvis jeg ikke kniper igjen så tisser jeg på meg. Holder på å bli sprø!! Så jeg har mest lyst til å krype til korset å ta en ny kur, men tør liksom ikke....

Skrevet

Hehe, neida, jeg VET jo ikke at jeg har det, bare tror det;-)

Jeg ville gjerne har gått til legen i helgen, men går ikke til legevakten hvis ikke det er akutt.

Jeg har hatt vanlig lungebetennelse 5 ganger, så syns liksom at dette kjennes ut som en "lightvariant" pluss vondt i halsen og muskelsmerter.

Og så har jeg følt meg dårlig så innmari lenge!

Skrevet

18.09 her.

Jeg holdt desverre på lenge. Ble syk i august og var helt/delvis sykemldt av og på i et år. Legen min sa at det bare måtte brenne seg ut av seg selv... siden de kurene jeg tok ikke funka, var det ikke vits å prøve fler. Det jeg slet mest med var at jeg var slapp, hadde feber og influensa følelse... når en først har fått den shiten, så henger den i kroppen i evigheter etterpå... Heldigvis noen år siden nå, men husker det med gru..

Vet ikke hva jeg hadde gjort i din situasjon... Ikke lett og skjønner at du blir sprø snart. God bedring :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...