Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #1 Skrevet 14. november 2010 Er utrolig frustrert! Skattekontoret har gitt meg ny saksbehandler i år som ikke vil tro på at jeg bor i utlandet. Har bodd her i 10 år (5 som student), men meldte kun flytting for 2 år siden (så all mas om skatt og bevis etc i den tiden jeg ikke var offisiellt utflyttet kan jeg jo forstå..., men nå er jeg offisielt utmeldt og har vært uten trygderettigheter og plikter siden 2005) Hun har få†t oppholdstillatelesen min og bekreftelse fra skattekontoret (innenfor EøS reglene) på at lønnen min er jeg skattepliktig til her nede. Hun vil fortsatt at jeg skal skatte av mine skarve 150.000 også til Norge... Hva i all verden skal jeg gjøre? Har nå tenkt å sende arbeidskontrakten min (fra 2005 til nå), men jeg er ikke 100 % ansatt (jobber også selvstendig) + at jeg spurte min gamle husleier om å få en bekreftelse fra henne på at jeg leide der fra 2003-2007 og legge ved den nye leiekontrakten. Men hvordan kan jeg bevise at jeg bor her hvis landet (Sveits) myndigheter ikke blir trodd?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #2 Skrevet 14. november 2010 oj søren... feil i overskriften... SKATTEREGLER... må nok skrive det igjen senere kanskje...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå