Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #1 Skrevet 14. november 2010 Hvor ofte steriliserer dere den beholderen til pulveret? Hva med termosen? Hvor mye ca skal en baby på 3 mnd spise i døynet(vet ikke vekt, 3 mnd kontroll på tirsdag) ? Når introduserte du fast føde, og hva? Og når du introduserte mat, steriliserte du flaskene enda da? Mange spørsmål, men blir supertaknemmelig for svar!
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #2 Skrevet 14. november 2010 Hei! Det pleier å stå på pakken hvor mye gjennomsnittlig en baby på 3 mnd skal ha men jeg fulgte det ikke alltid, noen ganger drakk guttungen mer. Han fikk smake på grøt når han var 4 mnd og trappet opp gradvis til en porsjon på siste kveldsstellet, da sov han mye bedre når han var god og mett. Etter det fikk han smake på fruktmos, noe han likte veldig godt Så gikk det gradvis med resten av måltidene Jeg kokte alle flasker frem til han var 6 mnd men vet om flere som har sluttet før og heller aldri kokt dem så folk er forskjellige..
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #3 Skrevet 14. november 2010 Beholderen til pulveret og termosen (som vi bare har brukt til vann) har vi bare vasket i oppvaskmaskin på 70 grader. Grunnen til at sterilisering er viktig er for å drepe melkebakterier som oppstår i flaskene når melk eller melkerester blir værende igjen etter måltidet. (Av samme grunn skal du ikke gi babyen mme som har stått i mer enn 30 minutter) Vi har begynt med mat og ja, vi steriliserer fortsatt flaskene. Har avent sin dampsterilisator, og når det ikke er noen jobb å sterilisere fortsetter jeg bare å gjøre det, det kan neppe skade. Ekspertene mener vel at det skal holde å sterilisere flaskesmokkene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå