Gå til innhold

Selvsentrert bestemor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungenes bestemor ser helst at alt dreier seg om henne, alle samtaler dreier hun over på seg selv, og vil helst bare høre sin egen stemme. Toppet seg i går, da ungene satt med hver sitt tegneark, og laget flotte tegninger. Bestemora tok da TO tusjer og begynte å skrive på begge tegningene samtidig, med diger skrift. Ungene protesterte, men til ingen nytte. Til slutt begynte de å smågråte litt. Hun fortsatte bare. Sa at jeg mente det var barnslig, og at hun kunne ta et eget ark. Det lo hun bare av, og fortsatte. Skjønner at eldstejenta ble trist. Holdt jo på med et større prosjekt, et flott naturbilde. Synes det er manglende respekt fra bestemorens side, når hun ser og hører at ungene protesterer og blir lei seg. Bare jeg som er vanskelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette hadde jeg blitt forbanna for!

Man respekterer andres ting, selv om det bare er en tegning..

Skrevet

Herlighet, hadde kasta a ut jeg. Eller dratt om jeg var borte.... makan ...

Skrevet

Har hn alltid vært slik? Det virket litt ekstremt. Manglende sosiale antenner kan jo også tyde på sykdom dersom det kommer som resultat av endringer i oppførsel.

Skrevet

Dette kan minne litt om min svigermor, men ikke så ille. Jeg begynte å bare jatte med, men nå er foten satt ned og jeg har gitt klar beskjed til min mann at jeg har gjort det også. Så når jeg ser ting utvikler seg så bryter jeg rett inn. Når hun begynner å forskjellsbehandle ungene så bryter jeg inn. Jeg skal ikke ha noe av at min manns to barn blir så forskjellsbehandlet som de har blitt rett forran meg. Jeg ser jo at hun minste blir lei seg, men hun tørr ikke si noe.

Min mann er glad for at jeg har gjort dette, for han orker ikke noe jeg godt kan forstå. Om hun har vært slik hele livet, så skjønner jeg at han lukker ørene og vandrer i sin egen verden. Nå er det lenge siden hun har vært her og lenge siden hun har ringt oss, for nå orker ikke min mann å dra rett ned og hjelpe henne med å skifte en lyspære lenger. Så hun har nok kanskje skjønt hintet og er litt furten.... Og ungene blir nesten ikke forskjellsbehandlet lenger, noe hun minste setter ekstremt stor pris på, noe jeg ser. Hun får ikke ett leit fjes når hun ser bestemoren lenger.

Jeg er oppvokst med en bestemor som forskjellsbehandler og igrunn ikke er noen bestemor. HUn gav oss penger, så var hun liksom ferdig med bestemor ting for en stund. Men meg og min søster forskjellsbehandlet hun ikke, det var to av de andre barnebarna som var gullungene hennes, de tre andre søstrene dems var ikke verdt ett hei engang. men min mor tok dette bra, hun har satt foten ned og snakket masse med meg og min søster. Min bestefar var en skrue for seg seg, men en skikkelig bestefar. Han var der, tok seg tid og lot oss gå forran.

Så føler du at bestemoren gjør ting som ikke er så gode ovenfor ungene dine sett foten ned. Det er ikke like hyggelig å ha en bestemor som man igrunn ikke ønsker så mye kontakt med. Min bestemor har jeg såvidt noe kontakt med, ungene mine vil ikke på besøk til henne så jeg drar dit sjeldent. Jeg syns det er synd mine barn ikke fikk møte min bestefar, for så vidt forskjellige ektefeller kan være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...