Gå til innhold

Noen som kan svare meg på

Anbefalte innlegg

Skrevet

om detter er begynnelse på bekkenløsning?

Har vondt på innsiden av hvert lår. I de senene. Spesielt når jeg går eller skal ta på meg sokker og må stå på et ben, det gjør skikkelig vondt

igår når jeg gikk ganske mye, fikk jeg også vondt i ryggen og nedover den ene siden langs låret

kjenner også at jeg har vondt foran på skampbeinet..

Noen som kan hjelpe meg med å fortellle hva dette er...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

yepp..høres ut som bekkenløsning dette ja

Skrevet

Det er bekkenløsning ja.

Skrevet

Hmm. kan det gå over? :)

Og hvorfor kommer det?! Har liksom vondt i ryggen og... rare greier...

HI

Skrevet

Jepp, bekkenløsning. Ta en tur til legen og få henvisning til fysioterapi. Jeg hadde behandling 2-3 ganger i uka siste halvdel av svangerskapet, og det var det som gjorde at jeg klarte å bevege meg.

Noen tips til hva du kan gjøre for å ha minst mulig smerter:

-Gå med korte skritt. Lange skritt belaster hardere.

-Gå minst mulig i trapper, og må du gjøre det, så gå sakte og ta ett trinn om gangen.

-Når du er på butikken, eller bærer andre ting -bær bestandig med noenlunde lik belastning på begge armene. Bruk bestandig minst 2 bæreposer på butikken. Bærer du skjeft belaster du bekkenet veldig hardt.

-Skift posisjoner ofte. Ikke sitt/stå/gå/ligg for lenge av gangen.

Og til slutt: LYTT TIL KROPPEN DIN! Ikke press deg selv til å gjøre noe som gjør vondt. Er det ekstra ille en dag du har planer om å vaske gulv, så hopper du over gulvvasken den dagen. (Dessuten; gulvvask og støvsuging er noen av de verste bevegelsene du kan gjøre med bekkenløsning).

Skrevet

takk for svar!! Men kan det gå over?

Skrevet

Har aldri hørt om at bekkenløsning går over før svangerskapet er over i hvertfall. Det man kan gjøre er å begrense smertene. Og hos noen så fortsetter bekkenløsningen selv etter fødsel. Jeg hadde en god del plager det første halvåret etter fødsel, men så har det gradvis gått over. Fortsatt så kan jeg kjenne det hvis jeg har sittet litt forkjært i for lang tid, eller hvis jeg har ligget på samme siden for lenge, og det er 3 år og 3 mndr siden fødsel!

Dette var sikkert ikke så morsomt å lese om, men det kan være greit å være forberedt. Og jeg var ikke snill mot meg selv, og hørte ikke på kroppen min slik som jeg burde gjort. Hadde jeg gjort det, så hadde jeg antageligvis sluppet plagene i etterkant av fødsel.

Anonym 09:16

Skrevet

hm.. er 2 gangs fødene og hadde noen av de samme smertene i forrige svangerksap,men ikke så ille som nå. Tenkte igrunn ikke så mye over de smertene forrige gang ..

Men er det vanlig å ha vondt i korsryggen?

HI

Skrevet

Jeg hadde i hvertfall vondt i korsryggen, nedover rompa og lårene. Og i lysken. Det er flere typer bekkenløsning. Noen har denne typen som sitter i ryggområdet, mens andre kun har smerter i området ve skambeinet.

Anonym 09:16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...