Anonym bruker Skrevet 13. november 2010 #1 Skrevet 13. november 2010 Det opplever jeg sjelden. Er faktisk ikke lenge siden jeg måtte ta ut datteren min fra vogna og holde henne mens jeg måtte dytte(!) vogna mi ut døren! Bussjåføren senket ikke bussen og det var ett stort gap mellom fortauet og busslommen. Jeg sto der i det som føltes en evighet og prøvde å få den ut, mens alle bare kikket en annen vei og latet som ingenting. Jeg er veldig "unnskyld for at jeg er til" så jeg turde ikke å si noe, men det var rett før. Angret på det ja da jeg kom ut! Det var ganske tydelig at jeg stresset, spesielt da jeg faktisk må henta henne ut av vogna. Neste gang ble jeg derimot litt tøffere. Da spurte jeg bussåføren om han kunne senke, og da han bare sa surt "nei", spurte jeg iallefall om hvorfor ikke. Da fikk jeg ikke svar engang.. Lurer på hva som skjer med verden
Anonym bruker Skrevet 13. november 2010 #2 Skrevet 13. november 2010 Jeg har alltid hjulpet til med å få barnevogner inn på buss/tog, selv lenge før jeg fikk barn selv. Men jeg har opplevd at en annen som skulle på bussen ikke fikk hjelp av noen som gikk av som jeg trodde og løftet vogna inn selv (en sterk mann som klarte det veldig fint), da ble jeg ganske flau over at jeg ikke hadde ventet og sett etter at han faktisk fikk hjelp. Jeg har vel knapt tatt buss med vogn selv, men jeg har tatt tog noen ganger og da får jeg alltid hjelp. Det har vel skjedd et par ganger at jeg har stått bakerst og ingen har spurt om jeg trenger hjelp, men da har enten konduktøren kommet og hjulpet meg eller jeg har spurt noen på toget om hjelp og alltid fått det. En gang var det til og med en mann som hadde stått foran i køen inn på toget som sa unskyld fordi han ikke hadde hjulpet meg fordi han ikke hadde lagt merke til at jeg sto der (det sto flere andre mellom meg og han). Hvis du opplever at bussjåføren ikke hjelper deg selv etter du har spurt om hjelp, så hadde jeg sendt inn klage til busselskapet. En av sjåførens jobber er å hjelpe til med å få barnevogner ol inn på bussen. Bare skriv hvilken rute og hvilken holdeplass og klokkeslett, så vet de hvilken sjåfør det gjelder.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2010 #3 Skrevet 13. november 2010 Jeg har alltid hjulpet å ta vogner ut og inn av bussen, jeg har ikke barn selv. Men sist gang jeg tenkte å hjelpe ei av med vogna så hu sint på meg og sa at hun greide da fint å få av vognen selv. Da ble jeg litt paff og sa bare unnskyld at jeg prøvde å hjelpe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå