Anonym bruker Skrevet 13. november 2010 #1 Skrevet 13. november 2010 skatten vår er 26 mnd og har 3 språk å lære seg (mor norsk, far tysk og mor/far prater engelsk sammen) Barnet vårt har vært sent ute med ord og setninger, men har aldri problemer med å forstå. Men det jeg lurer på, er det vanlig at et barn repeterer setningen flere ganger, som 4-5 ganger...? Et eks: hele familien sitter å spiser middag, og småen velter koppen sin med drikke (noe som skjer av og til og lager aldri noe drama av det) småen spør etter -pir- (papir) og vil tørke opp selv. Pappaen tørker og lar småen tørke også litt etterpå, og da repeterer småen at hun har sølt, gang på gang..... Jeg har ikke bekymret meg noe særlig, men har tenkt litt på det. Småen sier også navnet sitt i alle mulige sammenhenger..... - er dette vanlig da?
Gjest Tale30 Skrevet 14. november 2010 #2 Skrevet 14. november 2010 Dette hørtes normalt ut. Vi har ei jente på snart to som snakker og snakker og snakker. Hun snakker i setninger, og uttrykker alt hun vil med ord. Likevel så gjør hun det du nevner her. Hun kan henge seg opp i setninger, særlig hvis hun søler eller gjør noe annet som hun vet at ikke er så bra - det er som om hun unnskylder seg om og om igjen for at vi skal forsikre henne om at det er ok. Hun snakker også om seg selv i tredjeperson, og nevner navnet sitt i mange sammenhenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå