Anonym bruker Skrevet 13. november 2010 #1 Skrevet 13. november 2010 Revna ganske så grundig under fødselen (ruptur 3 . Det er nå 3 uker siden. Etter 16 dager fikk jeg fjernet to stingknuter (hos fastlegen) ved skjedeåpning fordi de stakk,rev og slet noe så inn i h*** og var til plage når jeg skulle tørke meg, når jeg satte meg, etc etc. De hadde begynt å løsne litt, så det var endene som stakk i alle retninger. Alle sting inni skjeden var da intakte, de andre i mellomkjøttet var borte, men de stingene nærmest rumpehullet satt fortsatt:( Den bakerste sitter ihvertfall enda, og gjett om jeg kjenner det! Det stikker og klorer, heeelt jævlig fordi jeg vil bare klø tilbake..ser ikke så smart ut liksom.. Dette stinget river såpass at det forårsaker småblødning baki der. Midt i mellomkjøttet har jeg et område som er vondt. Kjennes ut som at det er noe som presser mot der hele tiden (som om et bind har krøllet seg og som lugger, klemmer). Fryktelig ubehagelig, spesielt når jeg sitter. Uansett sittestilling. Og når jeg skal bommelomme (ha avføring altså), så kjennes det ut som at det vil ut ved siden av åpningen, gjennom huden, istedet for hullet:( Hjelper ikke på at avføringen er veldig hard, jeg må ta MINST 60 ml laktulose hver dag for å få en noenlunde normal avføring- men får i tillegg helt ekstreme mengder med luft som skal ut... uten kontroll, og det stinker MYE verre enn vanlig promp altså Jeg begynner å bli bra lei... noen råd og tips? Skal ikke på kontroll hos gyn.pol før om 9 uker, men vurderer å ringe dem på mandag. Sitter fortsatt ca 10 minutter daglig med hele understellet nedi en balje med medisinsk grønnsåpe, og føntørker etterpå. Er det noe jeg kan smøre meg med nedentil slik at jeg slipper all strammingen, uten at det evnt forstyrrer sårtilheling? Håper jeg kan få noen gode råd, mvh desperat
Anonym bruker Skrevet 13. november 2010 #2 Skrevet 13. november 2010 Å, jeg føler sånn med deg.. Syns du skal ringe på mandag. Men ikke sikkert du får noe vidunderkur, men kanskje? Jeg hadde ganske mye smerter i ca seks uker.. Så ble det gradvis bedre. Jeg hadde forøvrig ikke like ille revne som deg, hadde 3a, men mye vondt i rumpa, ja. Vasker du deg med såpe i dusjen? I så fall kjøp medisinsk grønnsåpe og bruk heller det. Samme til grønnsåpebad. Prøv også isbind, det minsker hevelsen. Jeg syns også det hjalp å ligge uten truse (legg håndkle under om du fortsatt blør). Ellers kan du kjøpe hemmoridesalve og smøre litt på, ettersom det bedøver litt. Kan jo være du har fått hemmoride også, at det ikke bare er sting? Kjempeklem fra meg!
Anonym bruker Skrevet 13. november 2010 #4 Skrevet 13. november 2010 Det tar dessverre tid før sånne sting løsner av seg selv, og før vevet har "gått seg til". 3 uker er ikke lenge, husk at etter et keisersnitt må man ta store hensyn til såret i 6 uker. Jeg hadde en grei lege da jeg revnet som tok stingene mine etter 3 uker så jeg skulle slippe å vente til de falt ut, og det hjalp veldig! Du kunne jo sikkert høre med noen om de kan ta det siste stinget eller om mannen din kan ta det for deg. I forhold til magen så vil jeg anbefale deg å drikke mye vann og biola, spise grovt brød og bevege deg. Heldigvis så vil dette gå over. Jeg ble ihvertfall helt bra igjen etter ruptur grad 4 :-)
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #5 Skrevet 14. november 2010 Jeg tenker også at det stinget som plager deg kan fjernes....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå