Gå til innhold

Jeg klarer ikke å slutte med godteri!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger hjelp... skulle ønske jeg kunne fått tak i en hypnotisør ellerno som kunne fått meg til aldri å spise godteri igjen. For ikke om helvetet frøs til is kunne jeg klart å kutte ut godteri, chips, kaker og slike usune ting. Jeg har prøvd, virkelig, men etter kort tid blir suget så stort at jeg ikke klarer å motstå fristelsen... hva er galt med meg?? :(

Jeg forsøker å gå ned i vekt, men det er jo ikke lett når jeg ikke klarer å holde meg unna godteri! Har klart å kutte ned fra å spise masse daglig til at det går noen dager (kanskje oppimot en ukes tid) mellom hver gang jeg spiser noe. Men jeg klarer ikke bare å spise et par biter sjokolade eller noen få flak chips. Idag, f.eks. har jeg spist et lite stykke sjokoladekake, to twist og litt is. Og nå deler mannen og jeg en pose Maarud Proviant "Passe salt" (90g)... skulle ønske han bare gomlet i seg resten av posen, for jeg klarer jo ikke å beherske meg!!! ÅÅÅÅRRRHHHHH... hvorfor skal det være så vanskeliiiiiiig??? Kommer jo aldri til å bli tynnere på dette viset..... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har akkurat det på samme måte HI, og jeg er gravid, så skulle ønske jeg kunne begrense meg mer pga det. Jeg klarer bare ikke å kutte ut, men har heller kuttet ned litt på inntaket...Jeg kan ikke kjøpe inn mer godteri enn det jeg skal ha...Kjøp godis du ikke er like glad i, så er det kanskje lettere å begrense seg...

Skrevet

Det betyr jo bare at du ikke vil nok det!

Du må sørge for å inspirere deg selv til å få motivasjon til å klare det.

Det å slutte med godteri er jo bare en filleting ifht hva enkelte andre må gjennom hver eneste dag!

Selv kuttet jeg ut for å gå ned i vekt. Gikk fint det. Akkurat som at jeg trener et par timer daglig i håp om å komme meg tilbake i jobb - drit kjedelig, men alternativet (ufør og full av smerter) frister ikke. vet likevel om at mange velger sofa-varianten...

Skrevet

sliter du med overspising? kanskje det ligger en mental grunn bak problemet...

Skrevet

Jo det klarer du! Jeg klarer det, dvs du klarer det :-)

Jeg kuttet ut alt i 1 mnd - og nå spiser jeg litt hver lørdag. Du må bare finne en motivasjon som er sterk nok - bare du vet hva det er :-)

Det som funket for meg var å innse at sexlivet mitt var mye bedre da jeg var slankere - både fordi alt er mye lettere da, og fordi selvtilliten er mye bedre når jeg føler meg vel.

Jeg måtte også innse at jeg ikke klarer å begrense meg når jeg først begynner å spise godteri - så jeg kan ikke kjøpe mer enn akkurat det jeg skal ha. Og å informere alle jeg kjenner om at jeg ikke spiser godteri - da kan man ikke, selv om man har aldri så lyst ;-)

Finn motivasjonen DIN - hva det enn måtte være. Du trenger ikke dele det med noen;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...