Gå til innhold

Provosert!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er visst de gravide som er bergens tidene (avisen) sin hakke fugl i novemer..

Kjenner jeg blir så ufattelig provosert!

Vi skal være frisk å jobbe hele svangerskapet, inn og føde, reise hjem etter 4 timer og klare alt selv!!!

Kan noen fortelle disse folkene at WONDERWOMAN ikke eksisterer!!!!

http://www.bt.no/nyheter/innenriks/Stadig-flere-gravide-er-borte-fra-jobb-1193288.html?thanx=true&postingId=1193763

Er skikkelig sinna nå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor så provoset? Artikkelen retter seg ikke mot de som virkelig er arbeidsuføre i svangerskapet. Det som tas opp er holdninger til sykemeldinger og gravide.

Det er vel ikke snakk om at alle gravide skal være supermennesker. Men at det er en holdning blant mange at det er en selvfølge å bli sykemeldt fordi man er gravid.

Skrevet

En helt idiotisk artikkel som henger ut gravide som late snyltere! Helt enig med HI her. Legene skriver vel ikke ut sykemelding uten grunn?? Da er det noe alvorlig galt med dem, og IKKE de gravide..

Skrevet

Hvis man tror at alle sykemeldinger som skrives ut er basert på en personlig undersøkelse av pasienten, så er det på tide å stikke hodet opp av sanden.

Mange leger skriver ut sykemelding uten å vurdere andre løsninger, eller fordi de synes det er vanskelig å si nei.

Og det er akkurat det artikkelen tar for seg - at det er noe galt med praksisen til legene fordi de er for slepphente med å skrive ut sykemeldinger.

Skrevet

Enig med Nisand!

Skrevet

Det ikke denne artikkelen tar med er at arbeidsplasser rundt omkring har blitt tøffere enn de en gang var. Stadig innsparinger gjør at vi må gjøre mer jobb på kortere tid og med færre ansatte. Mange synes kanskje at arbeidet er tøft i utgangspunktet, og når man da har bekkenplager, hodepine, trøtthet, kvalme osv opp på, så er det ikke rart at man blir sykemeldt.

Få arbeidsplasser har også mulighet til å tilpasse mye, uten å sette inn ekstra ressurs. Som oftest så er du mer til byrde enn til hjelp for arbeidsplassen, om du trenger mye tilpasning. I tillegg så vet man mer nå, enn tidligere av hva man skal unngå i svangerskapet. For eks skal man unngå mye stress, tunge løft, kjemikaler som er farlige å puste inn osv. Spesielt så gjelder dette risiko svangerskap.

Skrevet

Du har forsåvidt rett, Amathea.

Men flere og flere arbeidsplasser har også blitt flinkere til å tilrettelegge for gravide. Så jeg tror ikke at man skal skylde på arbeidsplassene fordi sykefraværet generelt er så høyt.

Særlig stat, kommune og store bedrifter går ganske langt for å beholde gravide på jobb lengst mulig ved hjelp av tilrettelegging. Flere kommuner har blant annet deltatt i prosjekter der målsettingen er å beholde gravide i jobb lengst mulig. Og her vises det til gode resultater. Dette beviser jo at dersom jobben legger tilrette for det, så vil man kunne redusere endel sykemeldinger under svangerskap.

Men for å understreke - dette gjelder ikke de som er helt arbeidsuføre.

Skrevet

Signerer på denne..

Jeg opplever at jeg er mer til byrde enn til hjelp.. Så dem sparer på at jeg evt. sykemelder meg etterhvert...

Men uansett om man blir sykemeldt så gjelder ikke det noen andre enn den sykemeldte og legen. Det kan være så mangt på sykemelding, og ingen kan vite ekskt hvorfor en annen har blitt sykemeldt da det ikke er krav på at arb.giver o.l skal vite det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...