Gå til innhold

Noen barnevernsansatte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I rapportene som skrives på mødrehjem og lignende bruker det å stå at "moren kledde på barnet for fort" (og dermed brutalt), eller "for sakte" (og dermed uerfarent).

Men hva er det som er så galt med dette, at disse observasjonene skal gjentas etter hvert og brukes nærmest som kronen på verket i argumentasjonen fra Barnevernet?

At moren kler på barnet betyr jo at hun er tilstede for det, og tar seg av det!

Min baby er snart blitt 8 mnd, og selv nå bruker Barnevernet en observasjon fra like etter fødselen der jeg kledde på babyen. Jeg syns det er smålig og trakasserende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lest en del slike rapporter, og kan ikke si meg helt enig i at det er noe som "bruker å stå" der. Anyway, de observasjonene som gjøres under utredningsopphold benyttes til å vurdere samspill, evne til å lese barnet, dekke annet enn primærbehov etc.

...du ser vel selv hva som kan være problemet om en forelder kler på sin nyfødte på en brutal måte?

Om du føler at "mor kledde på barnet for sakte (for et halvt år siden)" brukes som et hovedargument for noe som helst i en barnevernssak, vil jeg tro du har misoppfattet noe eller at kommunikasjonen mellom deg og saksbehandler er litt dårlig. Det ville jeg tatt opp med vedkommende, og bedt om å bli forklart igjen hva de mener er bekymringsverdig (om noe).

Skrevet

De frykter at vi bare skal late oss hvis de lar oss være alene. Slik at vi sjelden tar med barnet ut av huset, og at barnet derfor kommer til å bli understimulert.

Underforstått er ikke barnet understimulert i dag, men de ønsker innsyn i hjemmet videre.

Jeg som forelder synes ikke at Bv bør vente på sammenbrudd i en slik grad. Dersom en av foreldrene senere kommer på psykiatrisk, vil jo saken uansett bli meldt til Bv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...