Gjest happy mom:) Skrevet 13. november 2010 #1 Skrevet 13. november 2010 Altså som bare kan spise og spise... Min jente på 2 år sier aldri nei til mat.. Hun er ikke tykk, litt stor mage men ellers slank.. Veldig aktiv så det er bra at hun springer det av seg.. Men merker i det siste at hun er blitt veldig tung å løfte. Dette kan være dagsmenyen hennes når hun er hjemme fra barnehagen en dag: frokost: 3 skiver lunsj: 2-3 skiver middag: hvis det er noe hun elsker som foreks kjøttkaker kan hun lett spise 2-3 kjøttkaker og 2 poteter Spiser som regel ikke kvelds da middag er ganske sent og hun legger seg 18.30.. Men hvis middag er tidligere kan hun spise 1 skive til kvelds..men hun virker sjelden sulten på kvelden.... Hun spiser alt utenom indisk og kylling retter med spesiell smak... Jeg tenker at jeg ikke bør bekymre meg, men av og til lurer jeg på hvordan hun klarer å spise så mye... Vi har faste måltider.. Hun har vært like storspist fra dagen hun kom til denne verden så dette er ingen fase.. Storesøster har mer faser som er vanlig, kan spise veldig godt i perioder men også nesten ingenting i perioder..... Andre som kjenner seg igjen?
Lille C Skrevet 13. november 2010 #2 Skrevet 13. november 2010 Åja, kjenner meg veldig igjen. Min jente er ikke to år engang, men 22 mnd. Hun greier å spise veldig masse, fks en youghurt med musli til frokost kl 7, to brødskiver i barnehagen kl 9, to skiver kl 12, frukt klokka 14 også middag hjemme.. Hun fikser lett å spise mellom måltidene hvis hun finner mat i skuffene! ( Tørket tortilla wraps osv) Idag spiste vi på Peppes pizza ( Hun var med for første gang idag) og hun spiste faktisk etter vi var ferdig å spise ;p ( Hun fikk bare skorper for det meste da men.. Skulle tro en toåring var mett for lenge siden siden hun spiste såpass mye) Vi spiser også kun faste måltider hjemme, og sammen. Hun vil bestandig smake hos oss om vi spiser noe annet samtidig som henne. Hun veier forresten 13 kilo men er blitt ganske lang. Har også "bekymret" meg i perioder om hun spiser FOR mye, men trøster meg med at det meste hun spiser er sunn mat og at hun er veldig aktiv. hun sitter aldri i ro. Forutenom når hun spiser Hun har forresten også bestandig vært storspist! Fra hun var baby..
Gjest happy mom:) Skrevet 13. november 2010 #3 Skrevet 13. november 2010 Ja min jente kan også lett gå i skuffene og ta det hun finner..så her må jeg passe på hehe:) Er litt usikker på hvor mye mi jente veier, men veide 10 kg i vår så veier nok iallefall 13 kg hun også..ble 2år i oktober.
Lille C Skrevet 13. november 2010 #4 Skrevet 13. november 2010 Ok Men vær glad egentlig! Sålenge hun ikke er overvektig og helsestasjonen regarerer eller noe har de små hvertfall litt ekstra å gå på om de skulle bli syke.
LadyLuck & Skrevet 13. november 2010 #5 Skrevet 13. november 2010 kjenner meg veldig igjenn her.. har en superaktiv storspisende gutt på 2,5 år her. vært sånn fra dag en, spist myyye, og er aldri i ro. Spiser lett like mye som din og ofte mer. Det rare er at han er mye tynnere enn andre på sin alder, så pass mye at vi måtte føre matlogg til HS en periode. Men spiser jo som en hest =P Så fikk beskjed at han nok bare har høy forbrenning =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå