Anonym bruker Skrevet 13. november 2010 #1 Skrevet 13. november 2010 For 4 dager siden måtte jeg trekke ei tann, fikk en spesiell bedøvelse som bedøvde hele kjeven pga at jeg ikke har respondert bra på vanlige bedøvelser tidligere. Tannlegen slet med å få bedøvet tannkjøttet distalt for den aktuelle tanna, måtte få mange doser bedøvelse (vanlig type) men ble ikke helt smertelindret av den grunn. Det var ingen tegn på at tannkjøttet skulle være betent eller inneha en infeksjon. Jeg har fortsatt veldig vondt på dette stedet (det distale området, ikke ellers rundt "krateret" etter tanna), og går snart av hengslene for det er ganske gjennomtrengende vondt:( Umulig å ikke merke det for å si det rett ut! Hadde det ikke vært for at jeg fullammer, så hadde jeg knasket 5 ganger mer smertestillende enn det jeg gjør- men humøret og tålmodigheten er jo long gone pga smerten. HJELP!!! Please!!!
Anonym bruker Skrevet 13. november 2010 #2 Skrevet 13. november 2010 Kan du ikke legge en paracet eller ibux direkte der det gjør vondt, det husker jeg fungerte da jeg trakk visdomstanna mi og hadde grisevondt etterpå. Skylte også med corsodyl.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2010 #3 Skrevet 13. november 2010 Jeg fikk betennelse i kjeven etter å ha trukket ei tann, det gjorde j.... vondt. Måtte få antibiotika og tannlegen la ei remse med noe bedøvelse ned i krateret som lindret veldig. Hadde så vondt den helga at jeg tok Ibux 600mg + paracet hver 4 time. Men ammet heldigvis ikke da. Var så sliten av smerter at da jeg satte meg i tannlegestolen på mandagen, begynte jeg å gråte.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2010 #4 Skrevet 13. november 2010 Hvs du har skikkelig beinvondt kan det være "dry socket". Beinet er ikke dekket med blod/kjøtt. Kan komme hvis man spiser/drikker for tidlig eller røyker for tidlig etter trekking. Kan ha vondt i flere uker hvis det er det. Ikke noe annet å gjøre enn å bruke smertestillende tror jeg:( Har hatt det selv, pyton vondt i 3 uker.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2010 #5 Skrevet 13. november 2010 HI her, tusen takk for tips. Knasker Ibux 600mg+ 1 g Paracet x 4 hver dag, men kunne fint ha tatt dette mye oftere. Fikk beskjed om å ikke spise/drikke/skylle/røyke på minst 2 timer. Dro hjem og sovnet, sov i 4 timer- men måtte da ha i meg mat. Blodet koagulerte veldig fort, tannlegen rakk knapt å legge fra seg tanna og finne det han skulle putte oppi krateret før det begynte å koagulere (antibiotika). Fikk også en tupfer mot sårflaten som jeg skulle ha der i minst 20 minutter- den lå der mens jeg sov... Såret var dagen etter dekket av et hvitt vev, så tror ikke det er udekket bein her. Jeg får vel ringe tannlegen på mandag hvis det fortsatt er like ille..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå