Gå til innhold

Blir så sint og lei meg...!!!!:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette hører vel egentlig ikke til her, men må ha ut litt frustrasjon!

Sønnen min på 6 år og kompisen hans var ute og lekte,og de ville ned på skolen. Han er stolt av å ha begynt der, og ville vise uteområdet til kompisen som går på en annen skole. Etter en halvtime kommer de redde og grinende hjem, to større gutter hadde begynt å plage dem på skolen, slengt dem i bakken, trua de, fulgte etter de nesten hele veien hjem, tvang dem til ting de ikke ville... de var kjemperedde stakkar!

Vet at sånn skjer, og altfor mange opplever det; mange hver eneste dag. Og det gjør meg så SINT!!!!!!

Han vet de går på skolen men ikke hva de heter! Jeg hadde gått på døra deres på flekken om jeg hadde visst hvem det var!!

Dette har jo ødelagt noe i gutten vår også, som ikke kommer til å tørre å gå dit å leke på lenge uten voksne, mer utrygg på skoleveien...

Mye drit i verden, men akkurat nå er dette "nærmest" meg, og har gjort dette til en trist dag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er leit. Ta det opp med skolen, men de har jo ikke ansvar i helgene.

Forøvrig forstår jeg heller ikke at du tør å la en 6 åring farte ute slik uten voksen. Nettopp blant annet pga slike episoder som kan oppstå, får ikke min 6 åring gå alene. Selv ikke med en venn. Jeg følger henne til og fra skolen og det er kun lov å være i hagen uten voksen.

Skal min datter leke ute med venner, så er det i hagen eller en voksen følger. Vi er ofte på skolen, men alltid med voksen. En 6-8 åring kan ikke klare å mestre slike episoder din 6 åring ble utsatt for, uten hjelp av voksen.

Trøst og snakk godt med din sønn, ta det opp med skolen (selv om de ikke har ansvar) og pass på at en voksen er rundt barna en annengang.

Ønsker dere alt godt og håper han kommer seg greit gjennom episoden.

Skrevet

Hvis gutten din kanskje vet hvilken klasse de går i ville jeg prøvd å finne ut hvem de er og la de få straff for slik oppførsel!!

Snakk med rektor og lærere også slik at de kan ta noen "leksjoner" i oppførsel!!

Skrevet

Mener du alvorlig, Testvinner, at en 1.-klassing ikke skal få være alene ute og leke?

Til HI: Lykke til!

Skrevet

Hei tresøtesmå-torødogenblå :-)

Jo det får hun lov til, i hagen og helt nærområdet. Utenfor helt nærområdet får hun ikke lov til, da jeg vet hun ikke ville takle feks slike episoder barnet til HI opplevde.

Hos oss ligger skolen utenfor synsfelt (6 min å gå), der har hun med seg voksne. Jeg har ikke sett andre i nabolaget heller la førsteklassingene gå alene dit, og skolen har også bedt foreldre følge førsteklassingene til skolen.

Hadde skolen vært nærmeste nabo, ville jeg nok kanskje latt henne gå alene, selv om jeg ville være skeptisk, da jeg vet eldre barn generelt gjerne også henger rundt skoleområdene for å finne på noe.

Skrevet

Er ikke mye mer enn 5min til skolen, og han går til og fra alene hver dag. Han sykler/går også til kompiser som bor i den avstanden. Vi bor på et lite sted, og jeg ser at de fleste "slipper" ungene litt mer når de begynner på skolen.. Jeg har nok lært noe likevel idag.. kommer til å la ham dra rundt alene, men nærmere hjemmet og ikke på "tilholdssteder" som skoler gjerne er.

Likevel syns jeg det er dumt at vi/han skal bli straffet for noe galt andre gjør! Han vet at han har friminutt i lag med den ene gutten, så hvis han ser han på mandag skal han spørre en lærer hva han heter, så får vi ta det derifra. Spørs vel om vi finner utav det, men..

Skrevet

Forstår godt frustrasjonen. Vi bor også på en relativt liten plass selv med 2500 innbyggere.

Håper alt går bra med gutten din!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...