Anonym bruker Skrevet 13. november 2010 #1 Skrevet 13. november 2010 til dere som har små barn og bor sammen med barnefar, hvor mye alenetid har dere om dagen?med det mener jeg at du kan foreksempel gå ned i vaskerommet å vaske klær/gå på do(ja det ER en pause når man har små barn hehe) , dra på butikken o.l.UTEN barnet...?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2010 #2 Skrevet 13. november 2010 Jeg har fire barn og det er ikke så mye alenetid jeg har gitt I kveld ska jeg ut å spise middag med noen kollegaer alene, det blir kos. Jeg har også syklubb en gang i måneden, ellers er jeg lite ute om kveldene. Er som regel jeg som handler mat på lørdagene, da reiser jeg på Rema når de åpner klokka åtte og tar en storhandel mens mannen er hjemme. Da har vi resten av dagen sammen som familie etterpå uten å trenge tenke på hva vi trenger på butikken. Går på do, dusjer o.l. alene når mannen er hjemme, er han ikke hjemme er minstejenta med meg. Har vaskemaskinen på grovkjøkkenet i 1.etg, så der flyr det folk gjennom hele tiden, er ikke alene der. Skal begynne jobbe 80% nå da, og da får jeg en fridag i uka som ungene kommer være i barnehagen (kort dag). Da får jeg noen timer alene til å handle, gjøre husarbeid og trene. Føler virkelig jeg trenger det nå, så jeg kommer til å ha ungene i barnehagen fra halv ti til halv tre med god samvittighet på fridagen min. Vi som aldri har barnevakt i helgene får ta oss litt barnefri mens ungen har det greit i barnehagen. Mannen min jobber i byen så vi lurte faktisk på om vi skulle spise lunsj sammen på cafe den dagen jeg skal ha fri, ellers går det gjerne flere år mellom hver gang vi er ute å spiser eller gjøre andre ting sammen uten barn.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2010 #3 Skrevet 13. november 2010 da er det ikke bare oss;) har flere venner med barn, men de er veldig slik at de setter barna bort til besteforeldre gjerne hver helg, akkurat det skjønner jeg ikke helt, mene men det er opp til hver enkelt:) kos deg ute ikveld!
Anonym bruker Skrevet 13. november 2010 #4 Skrevet 13. november 2010 Jeg har en halvtime her og en halvtime der når babyen sover.. en halvtime ca. 2 ganger om dagen.. Jeg nyter det til det fulle.. Ellers er det lite med alenetid. Men jeg går på do og vasker tøy selv om babyen er våken. Er det en god dag ligger han alene og leker, er det en dårlig dag så tar jeg han med.. men sitter selvsagt ikke på doen i 10min, det blir en kjapp tur for å si det slik..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå