Gå til innhold

REDD her.. uff.. vil noen lese?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mamma ringte og sa at pappa var dårlig de var på legevakta. Han har hatt diare halvannet døgn,og når hun målte feberen på han var den 39.6 under armen uten å legge på. Pappa var så dårlig at han satt seg ut i bilen pga kø osv. Jeg tenker at de kanskje burde prioritert han.

Hva kan dette være??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser du er redd og fortvilet, men du forklarer så rotete at jeg ikke får til å sette meg ordentlig inn i det, og derfor er det også vanskelig å svare deg. Håper det går bra med pappaen din. :)

Skrevet

ok, han er skikkelig dårlig. Orket ikke prate osv. Mamma ringte da legevakta som spurte om tempen. Hun hadde ikke enda fått tatt den, men målte mens hun satt i tlf. Den steg til 39.6 uten å legge på det en evt. skal legge på under armen. Lekevaktdama sa da at han måtte komme inn.

Han har også vært dårlig i magen og har diare.

Jeg lurer på hva dette kan være..? Jeg er redd det kan gå utover organer eller noe annet farlig, og synes egentlig de på legevakta burde prioritere han...

Hjalp det?

hi

Skrevet

Hva i allverden var rotete med dette da?

Til Hi: det er umulig å si for oss, men høres jo ut som en infeksjon i magen siden han både har diarè og feber. Feber er tegn på infeksjon. Jeg håper han blir fort frisk.

Skrevet

Fy kor ufordraglig du er 13:29

Er du slik med barna dine og ??

Skrevet

13.29... Det er vel kanskje en grunn til at du ikke fant ut hvorfor du hadde diarè i 4 mnd, siden du ikke gikk til legen da!!

Min onkel ble lagt inn med diarè.

Du kan faktisk bli dehydrert, men den tanken slo vel aldri deg???

Jeg har selv kastet opp i 14 dager(uten å være gravid), hadde alvorlig nyresvikt og lå på sykehuset 1 1/2 uke..

Det kan være noe så enkelt som omgangssyken, men jeg ville i alle fall følt meg tryggere om en lege så på meg og konstanterte det, enn å plutselig bli lagt inn på sykehuset med livet hengende i en tynn tråd..

HI; masse lykke til med faren din, håper det ikke er noe alvorlig og at han blir fort frisk igjen :)))

Skrevet

Takk for støtten dere! Mamma sa hun aldri hadde sett han så dårlig før. Og hun har fem barn og har vært gjennom litt av hvert av sykdom.

Det var hun på legevakta som ville ha han inn da tempen steg så høyt (tror jeg)

Skal oppdatere når jeg vet mer!

klem

hi

Skrevet

Det kan være en helt vanlig influensasyke.

Da får du høy feber, og somregel diare......

Er mye å velge mellom som ikke er farlig, så jeg tror ikke du skal bekymre deg så veldig før det "motsatte er bevist"

Skrevet

nei, er litt roligere nå!! Blei bare litt bekymra med en gang.

Mamma er ikke typen som springer til legen eller noe sånnt...

Men men.. jeg venter og er ikke altfor urolig nå!!

hi

Skrevet

legen var ikke umiddelbart bekymret :)

det hadde vært noen kraftige tilfeller av omgangssyken her i distriktet også.

Håper han bare blir bedre nå!

hi

Skrevet

13:29 kan umulig være oppgående.

Er nå klar mld fra folkehelsa om å kontakte lege ved diare over 2 dager pga e-coli.

Skrevet

Søsteren min hadde e-coli, men da fikk hun blodig diare. Hun var VELDIG syk. Hun fikk faktisk nyresvikt før de fant ut hva det var og måtte gå på dialyse i lang tid etterpå.

Man skal IKKE kimse av diare. Hvor blåst må man være for å ha diare i 4 mnd uten å gå til lege.....Høres ut som om du synes du fortjener diplom for å ha holdt ut så lenge....At det går an!

Lykke til med faren din, HI.

Håper det bare er vanlig omgangsyke. Uansett er det flott at de kom seg fort til legevakta.

Skrevet

Her har vi nå fått beskjed om å oppsøke lege ved diare dag 2, blodig eller ei.

Vi bor rett ved bhg der et barn ble sykt å sendt til Riksen.

Skrevet

Hva i all verden var upassende med dette da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...