Gå til innhold

Kalorier og graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før jeg ble gravid hadde jeg et ganske anstrengt forhold til mat. Har ikke peil hvor mye/lite jeg egentlig spiste, men det var veldig enten eller. Har vært noe overvektig i noen år, før det var jeg tynn og spiste aldri.

Uansett, er nå nesten 5 måneder gravid, og har tilbragt de første 4 med å være EKSTREMT kvalm og dårlig. Har dermed gått ned rundt 10 kilo, og det er greit, for det var ikke med vilje. I tillegg til at jeg har vært dårlig å spise, har det også vært vanskelig å sove og jeg er kvalm og kan ikke bevege meg noe særlig.

Et stillesittende liv, med andre ord.

Jeg har enda dager da jeg ikke greier å gjøre noe spesielt. Sitter så og si i ro disse dagene. Det jeg lurer på er.. hvor mye bør jeg spise? Kaloriinntaket skal jo ikke være spesielt større mens man er gravid, men når man nesten ikke forbrenner noe hvor mye bør man prøve å få i seg? Jeg spør fordi jeg ikke har lyst til å få hetta, men også "tvinge" meg selv til å spise mer når jeg faktisk klarer det... føler at siden jeg er i så lite bevegelse burde jeg jo heller ikke spise noe særlig, og det blir jo litt feil.

Skjønner poenget med å spise lite og ofte, så det er ikke det jeg spør om.. bare lurer på om det finnes noe ca-svar å få??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør passe på å ikke spise for lite - og at du spiser litt sunne ting regelmessig. (Evt ta tran el lignende)

Barnet må jo få litt næring også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...