Gå til innhold

Nav


Sinemor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De vil gjerne ha inn papirer etter uker 26. Står de vil ha en termin bekreftelse etter uke 26, men gjordmor sa til meg at de ikke trengte det om svangerskapet var tipp topp i orden. Da holdt det å legge med den ordinære ultralyd skrivet du fikk - der det står termindato ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i flere tråder her kommet fram at NAV ikke alltid godtar skjemaet fra ordinær UL. Jeg kommer til å be om at lege/jordmor skriver en bekreftelse på at termindato fra ordinær UL fremdeles er gyldig og legge ved dette med søknaden.

Du kan ikke sende søknaden til NAV før etter uke 26, men i god tid før fødsel. Noen sier at det er 3 mnd's behandlingstid hos NAV, så ville nok sendt det ganske raskt etter uke 26.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ordinære UL-skrivet er vel det blå arket som du fikk da du var på UL. Ser noe likt ut som det skjemaet som du tar med hver gang til jordmor/lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det kortet blir vel liggende i journalen hos legen/sykehuset? Jeg har aldri fått med dette arket hjem, men derimot det grønne arket (helsekort for gravide) som de noterer på hver gang jeg er til kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri fått noe blått ark av sykehuset.

 

Kan jo ikke sende med helsekort for gravide, står jo en haug med privat info på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert ikke nødvendig å legge ved UL-skrivet om du ikke har fått dette, så lenge jordmor eller fastlege skriver en bekreftelse på termindato som du sender avgårde:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...