Gå til innhold

Hva syns dere om rettsystemet her i Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på hva folk mener og tenker.

Er det noen som mener staffene er for ''snille'', ''strenge'' i forhold til hvilket lovbrudd som er gjort.

Mange sier jo at det lønner seg å være kriminell i Norge.

Selv kan jeg jo si at jeg syns systemet er helt bak mål. "/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo kan virke som det er helt bak mål innimellom.

Nye lekre fengsel som er finere en hva mange sitter med, selv med høyt lån. Får betalt for å sitte i fengsel. Ikke lukrativt for nordmenn, men for eks russere (i Finnmark), polakker og andre fra mindre heldig stilte land.

Ville nok ha gjort meg til kjeltring selv, hvis jeg hadde tjent bedre på å sitte i fengsel noen måneder, enn å jobbe i hjemlandet.

Men vi har en veldig lav rate kriminalitet/mord uansett, så vet ikke om endring hadde gjort noe forskjell.

Hva mener du da? Ønsker du dødsstraff?

Skrevet

Neinei, jeg er ikke for dødsstraff. Absolutt ikke.

Jeg syns bare det blir litt i tristeste laget når jeg vet hvordan de eldre har det, som i tillegg må betale ''leie'' for et rom på pleiehjem.

Jeg syns Norge bør bruke mye mer resursser på de gamle, i stede for å sy puter under armene på de innsatte.

Og jeg mener også at enkelte lovbrudd burde få mye høyere strafferammen enn det er idag.

Jeg ble utsatt for incest fra nærmeste familie da jeg mindre. 11-13 år.

Han fikk 2 år i fengsel for det han gjorde.

Jeg blir rett å slett skikkelig lei meg når jeg ser saker i avisen der det står at folk som er tatt for svindel (ikke store summer engang) får fengsel, enkelte ganger, dobbelt så lenge og lengre for økonomisk vinning.

Er pengesummer på kanskje 10-20 000 mer verdt enn ei lita uskyldig jente, eller en gutt for den saks skyld ?

Bare for å sammenlikne et eksempel..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...