Tuppelura83 - Gravid <3 Skrevet 12. november 2010 #1 Skrevet 12. november 2010 Tar ein tablett som har kombinasjon av omega3 og folat. Har gått til innkjøp av b-vitamin og sink som eg tenkte å starte opp med, men er litt usikker på døgndosen eg skal forholde meg til.. Noken som veit?
zassy☆ Skrevet 13. november 2010 #2 Skrevet 13. november 2010 Venter spent på svar sammen med deg. Jeg tar multivitamin + folat + omega3..noe av dette som burde kuttes ut? Mener da multivitaminen, gjør vel ingen skade?
CI82 Skrevet 13. november 2010 #3 Skrevet 13. november 2010 Jeg går til en lege som er opptatt av balansen i kroppen mellom diverse vitaminer og mineraler. Det kan lønne seg å ta en blodprøve å sjekke verdiene før man stapper i seg masse vitaminer. Jeg har lave verdier av folat og tar derfor to tabletter om dagen. Tar også omega 3, og diverse b-vitaminer, men det gjorde jeg også før jeg prøvde å bli gravid. Fordi kroppen min trenger det. Jeg var gravid i juni, men det endte desverre i SA. Da jeg var gravid spurte jeg om jeg skulle ta jerntabletter, men legen min mente det var helt unødvendig fordi jeg hadde nok jern i blodet fra før av. Jeg har fått inntrykk av at de dosene med vitaminer som selges i Norge er ganske lave og "ufarlige", så det er sikkert ikke skadelig å ta litt ekstra Sånn jeg har skjønt det så er det folat og omega 3 som er det absolutt viktigste når man er gravid.
Tuppelura83 - Gravid <3 Skrevet 15. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 15. november 2010 Får opp at det er 4 svar, men får opp berre to.. andre som ser fleire? ) Folat og Omega 3 tar eg heldigvis ellers tenker eg òg at det er vel lave og relativt "ufarlege" doser dei selge på apoteket, så satsar på at det går bra:) Har ingen fast lege no, og gynekolog er eg kun til i forbindelse med endometriosen og sånne ting.. Får tenke litt på saken:) Trist å høyre at det enda i SA, håpar det ordnar seg kjapt for deg )
dincene Skrevet 15. november 2010 #5 Skrevet 15. november 2010 Jeg tar en del vitaminer og b-vit og sink blant dem. B-vit tar jeg 1 tbl morgen og 1 tabl. kveld. Og sink tar jeg 2 tbl på morgenen bare. Dette er etter anbefallinga av akupunktøren min.
CI82 Skrevet 15. november 2010 #6 Skrevet 15. november 2010 Ser mitt innlegg som det tredje. Det er nok helt trygt å ta litt vitaminer, men vet ikke hvor mye man burde ta. Takk for omtanken. Var veldig opptatt av å li gravid igjen med en gang, men nå tar jeg det litt roligere. Håper det klaffer snart for oss alle uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå