Gå til innhold

Noen strikke eksperter her...?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver og strikke genser...første gang jeg strikker genser uten raglanfelling faktisk. Alle sier sånn erme påsying er lett... men nå står jeg fast gitt...

 

Har kommet til fellling av til erme og skal strikke for og bakdelen hver for seg frem og tilbake. Er det noen som kan forklare meg hva dette betyr:

 

"...fell videre for ermehull i hver side annen hver p 2,2,1 = 62 masker. Fortsett uten felling." (Jeg begynner med 72 masker nå) Det er 2,2,1 som jeg sliter med å forstå... Trenger te-skje forklaring her...

 

Help me...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det betyr at hvis du har 72 masker nå så skal du første felle 2 masker i hver side, så strikke en pinne uten å felle, neste omgang feller du 2 masker i hver side, så strikk en pinne uten å felle, og så feller du 1 maske i hver side. Da har du til sammen felt 10 masker og sitter igjen med 62 masker. Håper dette var forståelig!

Skrevet

Thank you....! Da stemte det ja! Da kan jeg fortsette! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...