Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #1 Skrevet 12. november 2010 Vi har vært samboere i "100 år" og har to barn sammen. Nå har vi bestemt oss for å gifte oss, men har lyst å gjøre det både lite, billig - men fint! Har tenkt å gifte oss i kirken, men kun ha nærmeste familie og forlovere til middag etterpå. Lyst på en enkel kjole. Men hva med fotografering? Hva med frisør? Kan jeg frisere hår og sminke meg selv? Eller er det veldig sært?
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #2 Skrevet 12. november 2010 Klart du kan sminke deg selv, evt kan du spørre på en kosmetikklinje på videregående om noen vil øve seg. Det samme kan du gjøre på frisørlinjen. Du kjenner sikkert noen som er gode fotografer? Hvis du gifter deg om sommeren kan du bruke villblomster, det sparer du mange penger på ifht å kjøpe tradisjonell brudebukett. Gratulerer!
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #3 Skrevet 12. november 2010 Takk, blomster hadde jeg helt glemt.....hehe. Trolig blir det et høstbryllup. Har tenkt at de to små gutta mine skal følge meg opp, så vet ikke om jeg har ledig hånd til blomster en gang...hehe...men har to skjønne "blomster" i gutta mine om du forstår. Er det sært da?
blond Skrevet 12. november 2010 #4 Skrevet 12. november 2010 Hvis du googler billig+bryllup får du en del treff.
blond Skrevet 12. november 2010 #5 Skrevet 12. november 2010 Det blir sjelden sært når en setter eget særpreg på det en gjør...
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #6 Skrevet 12. november 2010 Jeg har ikke hørt om noen som har spart på fotografering som i ettertid har vært fornøyd med det valget. Så lenge man ikke kjenner noen som er virkelig gode til å fotografere, så blir ikke bildene like gode som når en fotograf tar dem. De færreste hobbyfotografer er gode nok til at bildene blir virkelig gode. Jeg er ekstremt dårlig til å sette opp hår og jeg ville nok spurt noen jeg kjenner om å hjelpe meg med det, for jeg får ikke til noe mer avansert enn en vanlig hestehale. Hvis du klarer å gjøre litt mer enn det eller ønsker å ha håret løst, så er det jo ingenting i veien for at du kan gjøre det selv. Når det gjelder sminke, så er jo fordelen ved å gjøre det selv at det ikke vil se uvant og evt overdrevet ut.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #7 Skrevet 12. november 2010 Lag enklerer mat.. det finnes mange ideer til mat og bord- osv som er det jeg ville spart på! hauevis av kjoler som kunne vært brukt til bryllup- Det er ingen ting som er sært - så lenge det er deres! Men fotografering - hvis det er viktig - bruk en god fotograf- eller en god venn som er fotograf- håret- det kommer an på hvordan du ser ut.. er ikke sikkert at du trenger den mest fanstastiske håroppsettet- kanskje har du en venninne som er god- tenk så mange hyggelige kvelder dere kan ha med å øve... sy om en kjole kjøpt i en bruktbutikk.. kjøpe en enkel kjole i en billigbutikk og få hjelp til å sy den om. Lag en fest- med koldtbord- tapas el. som er uformelt- men hyggelig- ha likevel noen taler osv- slik at det blir deres. sørg for å gifte dere i en bra kirke - med en bra prest- og gjør mye ut av vielsen - slik at alle virkelig sitter igjen med at dette var helt utrolig- vakkert - supert - fantastisk .. el... da er det som skjer etterpå bare en bonus- Er dere glad i å danse- lei inn et band- det finnes mange bra - som ikke koster så mye! Inviter alle dere vil ha med i kirken og lag en "enkel kirkekaffe" på kirktrappa - eller i kirkstua etterpå- og så kan dere feire med de nærmere etter det. Tenk ut hva som er det viktigste for dere- hva er spesielt for deres liv - forhold- hva vil dere med dagen- hva gjør dere lykkelige- glade- Så gøy - og lykke til hilsen presten
Anonym bruker Skrevet 13. november 2010 #8 Skrevet 13. november 2010 Ok anonym 22.52 Her kommer jeg. Vi lot gjestene ta alle bildene i bryllupet vårt og valgte bildene ut fra det og så det vi brukte til takkekortene og som bryllups bildet. Vi er fortsatt veldig fornøyd med det valget og det er over 5 år siden. Kjøpte en bukett karlaer som jeg brukte som brudebukett. Jeg ordnet håret mitt selv og sminket meg selv. Giftet oss på tinghuset og hadde et perfedkt lite bryllup. Bildene tok vi i vigelandsparken og middagen hadde vi på Ekeberg restauranten. Perfekt for oss.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2010 #9 Skrevet 13. november 2010 Min søster hadde ett "billig" bryllup, som var ett veldig fint bryllup. Bryllupet fant sted i hagen på hytta, vi satte opp telt i hagen og snekkret bord. Fant gamle planker på loftet, siden det var vanskelig å få fraktet ned bord. (noe vi kunne ha lånt) Stoler hadde vi, siden vi fikk mange vanlige hvite plaststoler for noen år siden. Bordet ble dekket med markblomter, sand, skjell og annet vi hadde plukket i forveien. Asjetter og glass hadde hun kjøpt på salg, så de var ikke dyre. De bruker hun enda. Kjolen sydde mamma, så den kostet bare stoffet. Alkohol hadde de kjøpt i forveien når de var i tax-free. Fotograf hadde hun ikke tenkt så mye på, så det hadde nok blitt meg tenker jeg. Men en kompis av naboen på hytta hørte det skulle være bryllup, så han tilbydde seg å ta bryllupsbildene. Bilder i kirken og festen tok alle som hadde kamera med seg, og de ble veldig fornøyde. Maten var enkel, gryterett med baguetter og salat. To nabopar laget maten mens vi var i kirken, bare toro så veldig enkelt. Stekte baguetter, laget salat og ordnet det siste. De satte maten på bordet, De satte frem drikke, serverte vin, dekket av osv. Ordnet og ryddet. Det var en kjempe koselig og fin dag. Ikke veldig høytidelig, akkurat slik de ville ha det. De kunne fint ha hatt ett dyrt bryllup, men det ønsket de seg ikke. ett mer intimt og hyggelig bryllup. Vi var ekstremt heldige med været, det kunne ikke ha vært bedre i august. Noen av gjestene hoppet i havet også mener jeg å huske. Store og små koste seg stort. Så selve bryllupet kom på noen få tusen om man ser vekk fra drikkevarene, noe de hadde i overflod av og de har vel endel av det enda tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2010 #10 Skrevet 13. november 2010 Det går absolutt ann! Vi hadde heller ikke lyst på ett dyrt bryllup. Giftet oss på tinghuset (valgte en spesiell dato - som gjorde dagen ekstra fin for oss) Fylte opp med gjester der (plass til 10) Dro hjem etterpå og forberedte en bedre middag selv, fikk utpå ettermiddagen (bryllupet var kl 12) besøk av gjestene, våre 2 forlovere+samboer til den ene av de og ett vennepar. Alt i alt 5 gjester, vi var 7 til middag. Kjøpte en fin dress til mannen og jeg fikk drømmekjolen (ballkjole aktig - ikke hvit.) Prøvde mange brudekjoler også, men de måtte sys inn/ut osv mens kjolen min passet perfekt med en gang:) Mange brudekjoler på "tilbud" eller på salg, så ikke umulig å finne noe fint, også mange brukte som selges billig på finn Vi endte faktisk med å "gå i pluss" fordi vi fikk så mye fine gaver av familie og venner (hadde ikke regnet med dette altså! Mange fine bryllupsbilder, men om dette betyr mye for deg så burde du iallfall finne noen som er flink til å fotografere som kan gjøre det. vi hadde for få fotografer til at det ble mange nok bilder å velge mellom....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå