Gå til innhold

sykepleiere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan holder dere ut i jobben?? Andre som er lei av alt for mye ansvar fordelt på for få hender??? Jobber på sykehus, og vi er så underbemannet, føler på det hver dag, føles ikke bra . Nei, huff får finne meg jobb i kassa på rema!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber på sykehjem, er ofte eneste sykepleier på 30 syke eldre, i sjeldne tilfeller 60 eldre (om andre avdelingen mangler sykepleier).

Det er klart at det er mye ansvar, men jeg elsker jobben min. Ville nok kjedet meg i en rutinepreget jobb uten ansvar...

Skrevet

Fordi vi får lønn i himmelen?

PS. Det gjør ikke de på rema;-)

Skrevet

Jeg holdt ikke ut på sykehus. Joda, det var kjempespennende, lærte noe nytt hver dag, men følte på det du føler på, og var utslitt når jeg kom hjem. Sluttet, og begynte som gruppeleder på sykehjem. Masse ansvar, men enn folk tror kanskje, utfordringer i massevis, varierte arbeidsoppgaver og ikke minst, tid til å utføre grunnleggende sykepleie og iverksette sykepleietiltak. På sykehuset gjorde jeg knapt annet enn å dosere medisin, henge opp væske, antibiotika iv, SAG, previsitt, legevisitt, mer medisinering osv. Knapt tid til å se pasientene. Ikke bra!

Skrevet

Jobber i hjemmesykepleien, og det har faktisk hendt at jeg har vært ENESTE sykepleier i hjemmebasert på kveldsvakt. Dvs ansvaret for over 500 brukere (og kun 1/5 av dem tilhørte min sone)! En gang var vi kun to sykepleiere på vakt i hele kommunen en kveld- jeg ute i hjemmebasert, og ei inne på et av de 4 sykehjemmene i kommunen. Nesten 1000 brukere det! Selvsagt var det jo hjelpepleiere på vakt også, men allikevel; skulle noe ha skjedd...

Hadde det ikke vært for et godt arbeidsmiljø og (stort sett) takknemlige brukere og pårørende, så hadde jeg ikke holdt ut særlig lenge.

Skrevet

Så du sluttet ja....vet ikke om jeg klarer det heller...da er det sannsynligvis aldri tilbake...Men pokker to spl har ansvar for inntil 30 pas på natt...ikke bra??

Skrevet

Har samme erfaring som deg, jeg ble ikke sykepleier for å utelukkende gjøre tekniske prosedyrer en kunne trent opp en ape til å gjøre, men for å arbeide med mennesker.

Er på sykehjem, og har mye pasientkontakt. Trives kjempegodt:)

PS: Jeg undervurderer ikke ansvaret på sykehus, jeg veit at ansvaret er like stort der. Det passer bare ikke for meg å pleie "et nummer i rekken", jeg liker å utvikle menneske-til-menneske-forhold over tid..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...