HappyBrio Skrevet 12. november 2010 #1 Skrevet 12. november 2010 etter et meget kort samboerforhold, kjøpte jeg en del ting. Blant annet en ny spisestue med tilhørende møbler, som vitrineskap og sjenk (totalt ca. 6500 kr), en valp (9000 kr) og en sofa (6500 kr). Han ga meg en eldre, MYE mindre sofa (som han planla å selge for 1500 kr) da jeg flytta ut. Ellers fikk jeg såvidt bare med meg mitt eget. Etter mye om og men. Nå er det slik at han mener at jeg ikke har krav på dette, da jeg som takk for at han ryddet ut av leiligheten min "lovte" at vi skulle kjøpe varmepumpe. Han konkluderte da med en varmpepumpe med en pris på 20.000 kroner, og har tatt dette med i sitt regnestykke. Husleien for 4 mnd skulle totalt bli 12 000 kr, som jeg har betalt til han. Han mener at det var snakk om 16.000 kr + de 20 000 for varmepumpe. Totalt er det 36.000 og da mener han at han har krav på ovennevnte møbler + valp, siden det ikke ble varmpepumpe. Saken er at jeg også kjøpte en gressklippertraktor til han (6500 kr) og mente det holdt i forhold til at JEG tenkte en varmpepumpe fra Sverige (koster ca 7000 kr + montering, som jeg får gratis av elektriker-venn). Men nei, han mener at ALT dette jeg har nevnt + en del småting jeg ikke har nevnt er hans nå. Hva gjør jeg? Håper noen skjønte tegningen her, og kan gi meg gode svar:)))
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 12. november 2010 #2 Skrevet 12. november 2010 Skulle han ha 20 000 kr for å rydde ut av leiligheten din??
HappyBrio Skrevet 12. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 12. november 2010 det var ikke en leilighet heller, det var en bod på ca 9 m2. Så siden han gjorde det sa jeg at vi SKULLE SE PÅ varmepumpe. Som han uten videre kalkulerte til 20.000 kroner. Skjønn det, den som kan.
It's all about me Skrevet 12. november 2010 #4 Skrevet 12. november 2010 Han hjalp deg med en liten jobbe, akkurat som kjærester bør gjøre. Som takk skulle dere titte på varmepumpe. Men før dere rakk å gjøre dette ble det slutt, derfor skal du betale hele??? Ja det var jo logisk.... Jeg hadde anmeldt han for tyveri, og bedt om hjelp til å hente ut tingene. Ev. tatt med en hel gjeng på overraskelsesbesøk og tatt med tingene da. Er dere mange nokk hjelper det ikke at han mener han fortjener tingene. Du har vel dessutten kvittering på dem som viser at de er dine...?
hamsterpia Skrevet 12. november 2010 #5 Skrevet 12. november 2010 Er det ikke noe som heter at du har rett på å ha med deg ut av forholdet det samme som du hadde med deg inn i forholdet (eller i hvertfall møbler til samme bruksverdi?
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 12. november 2010 #6 Skrevet 12. november 2010 Uff for en mann:( Rent juridisk er det vel avtaleloven som gjelder vedr varmepumpa. Dere hadde på en måte en muntlig avtale. Nå vet ikke jeg i detalj hva dere avtalte, men jeg tviler på at 20 000 kr er et fornuftig vederlag for jobben han gjorde. Nå det gjelder dine ting har du kanskje fortsatt kviteringer? Det er du som har betalt for det og da eier du det jo. Eventuelt skylder du han 4000 kr i husleie. Jeg ville tatt saken til forliksrådet, eventuelt anmeldt han til politiet. Er jo faktisk et levende vesen med i bildet her også.
HappyBrio Skrevet 12. november 2010 Forfatter #7 Skrevet 12. november 2010 Jeg har bankoverføringer på at jeg har betalt de ovennevnte tingene. I tillegg har han SELV skrevet en mail til meg med de tingene jeg har betalt og når de er kjøpt. Så han har kinda gravd sin egen grav. Men, skal jeg gå direkte til forliksrådet eller bør jeg anmelde det i første omgang for så å skaffe en advokat?
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 12. november 2010 #9 Skrevet 12. november 2010 http://www.forliksradet.no/index.php?page_id=30 Kanskje du finner ut av det her? Var så mye at jeg ikke orker å lese det nå Jeg ville vel uansett anmeldt forholdet i mrg!
Gjest Skrevet 13. november 2010 #10 Skrevet 13. november 2010 Jeg ville helt klart ha gått til anmeldelse umiddelbart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå