Gå til innhold

Hvor ofte står pappaen opp med barnet/barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør pappaen det frivillig eller må du spørre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må be han samt også si fra at han må reagere så jeg ikke våkner for jeg sliter med det at våkner jeg så er jeg våken da... Derfor tar som regel jeg morgenstellet...

Skrevet

Vi står opp sammen med barna i ukedagene, så står vi opp hver vår dag i helgene. Slike grunnregler ble nedfelt før første graviditet. Jeg var ikke interessert i å dra hele lasset selv, og sa i fra at omsorgen for barna skulle deles likt hvis vi skulle ha barn.

Jeg er faktisk overrasket over hvor mange som har store deler av ansvaret for barna og hjemmet, mens mannen dyrker seg selv med venner, trening og turer, eller kun sitter på bakenden og forventer oppvarting.

Skrevet

Oftere enn meg, og jeg har aldri bedt han om det, han gjør det helt frivillig.

Skrevet

Tilfeldig hvem som står opp i helgene.Men vil jeg sove lenge får jeg det.Ber han om lov får han det.

Skrevet

.. men sammenhengen med permisjonsfordelingen ser de ikke... Fatter ikke at damer aksepterer slik arbeidsfordeling.

Skrevet

Han står ofte opp med babyen i helgene.. Er mest frivillig. For han våkner som regel tidlig uansett. Faktisk hendt at han har stått opp før babyen. :P Jeg har bedt om det og, om jeg har vært veldig trøtt..

Skrevet

22.18

Ja hvorfor tror du mange forhold går i vasken nettopp derfor? At ansvarsfordelingen er sjeiv.

Skrevet

Stort sett hele uka.. for jeg kommer meg ikke opp før 20 min før jeg skal på jobb. Har jeg senvakt tar jeg han selvfølgelig. På helg har vi en sovedag hver. Og nei, det spørr jeg ikke om.

Skrevet

De dagene jeg dytter han ut av senga :P

Skrevet

Ok

Takk for svar

Her tar vi hver vår dag i helgen.

Men samboer er alltid trøtt så han jesper seg igjennom dagen når han må stå opp, noe han gjør automatisk altså men han legger seg alltid sent så ikke rart han er trøtt. mannfolk.

HI

Skrevet

Vi avtaler hvem som skal levere og hvem som skal hente guttungen i barnehagen kvelden i forveien, og da også hvem som skal stå opp med han. (Han jobber som selvstendig næringsdrivende hjemmefra og jeg er student, så vi har svært fleksibel hverdag og ingen av oss er morgenfugler). Jeg står nok opp oftere enn han i hverdagen, men i helgene og feriene deler vi det likt. Ingen av oss gjør det "frivillig", men vi blir enige om det på forhånd og så spør vi den andre om vi har spesielt behov for mer søvn.

Skrevet

Min samboer som ikke er bio pappa, står opp med sønnen min nesten hver helg og fridager.På eget intiativ. I ukedagene er det jeg som står opp å bringer til barnehage i og med jeg jobber og han går i samme barnehage jeg er i. :)

I helgene spiser vi alltid frokost sammen også!! Han er SÅ flink :)

Skrevet

Heldigvis har jeg en voksen samboer som tar av seg barnet sitt uten jeg skal stå over han som en hauk. Han tar ungen minst like mye som meg, og han gjør det med glede:)

Skrevet

Er høygravid nå så kjæresten min står opp med vår felles datter hver dag:). Det har han i grunn gjort siden jeg ble gravid. Snill fyr jeg har.

Skrevet

Annenhver dag i helgene og feriedagene. Begge i ukedagene, men nå er jeg sykemeldt og han står derfor opp med barna i ukedagene så jeg får sove. Men da står jeg opp i helgene. Når barna er våken på natta er det som regel han som går inn til de fordi han klarer ikke høre på gråten. Jeg ligger å hører på og håper det går over av seg selv ;)

Skrevet

I ukedagene står vi opp samtidig. Han leverer begge i bhg og jeg henter.

Han står som regel opp begge dagene i helgen. Med unntak.

Skrevet

Den som våkner står opp, men vi har unger som sover lenge så behovet for at den ene eller andre skal stå opp er ikke så stort. Mine unger kan sove til 10 uten problemer, så sover jeg til det så har jeg sovi lenge. Hans barn kan gjerne stå opp tidligere, men de er mye større og de liker å sitte forran tvn alene litt fr vi står opp. De har sagt vi må legge oss igjen om de har sitti der for kort tid før vi kommer. Spesielt hans minste liker å ha huset helt for seg selv om morran.

Men spør jeg han om jeg kan sove lenge så får jeg det, det samme gjør han. men behovet er der ekstremt sjeldent. Tror ikke det har vært der i år, utover den ene gangen jeg hadde spysyken på natten, og da trang jeg ikke å spørre.

Skrevet

Han: B-menneske

Jeg: A-menneske

Begge jobber turnus, han 3 delt og jeg 2 delt.

Blir mye jeg som tar jentungen altså, noen ganger skal han stå opp i helgene men sliter veldig med å våkne, så dette er ikke bare enkelt her i huset... jeg takler det bedre fysisk å stå opp tidlig, mens han er groggy og gretten hele dagen....

Er nok ganske skjevfordelt enda, men vi jobber med det. er jo ganske gyldige grunner stort sett for at jeg må opp med henne... (han har/skal ha/har hatt nattevakt eller kveldsvakt og må sove osv)

Skrevet

Hver vår dag i helgene. Den som er trøtt etter å ha stått opp tidlig i helgen kan gå å legge seg når den som skulle få sove frampå har stått opp.

Skrevet

Hjemme hos oss gjør vi det slik: Han legger ungene på kvelden, da jeg ikke er noe kveldsmenneske. Jeg står opp sammen med ungene, da jeg er A menneske og våkner 6 uansett om ungene står opp da ;)

Skrevet

Mannen min er sjømann. Når han er på sjøen står jeg opp med barna hver dag (selvfølgelig). Når han er hjemme står han opp med dem hver dag:)

Skrevet

Jeg står opp med barna hver dag. Jeg starter to timer tidligere på jobb som ligger 15 minutter nærmere min jobb enn hans så da står jeg opp med dem hele uka, steller og leverer. Jeg henter dem også da jeg slutter tidligere, lager middag osv før han kommer hjem. Han jobber ofte natta på lørdagene da han har 130% jobb så da sover han ut i helgene. For oss fungerer det veldig greit. Jeg tar alt i hjemmet og alle praktiske ting med barna i tillegg til 100% jobb. Fra 4-7 koser vi oss som famile + hele dagene i helgene.

Nå høres det kanskje ut som at mannen ikke gjør noe hjemme men det gjør han når han har tid og det uten at jeg spør. Men så lenge jeg har mest tid og det passer seg best slik for oss så passer det greit. Ungene sover til 8 hver dag og jeg står opp syv uansett.

Skrevet

Stort sett hver eneste hverdag tar han med seg babyen opp og skifter bleie og kler på når han står opp for å gå på jobb. Så vekker han meg like før han går. :D

I helgene er han nok også flinkere enn meg til å komme seg opp om morra'n, men da prøver jeg febrilsk å la ham få sove ut ca annenhver gang iallfall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...