Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #1 Skrevet 12. november 2010 Trenger litt hjelp ang. foreldrepenger.. Skal prøve og gjøre en lang historie kort, er 24 uker på vei nå og ble sykemeldt på torsdag forrige uke pga bekkenløsning og fordi jobben ikke kan tilrettelegge for meg i forhold til det. "Problemet" mitt er at jeg ikke har jobbet mer enn litt over 3 måneder i denne jobben, føre det fikk jeg dagpenger etter endt permisjon med første mann (Gikk bare i vikariater føre første permisjonen annet enn en 10% stilling jeg har hatt og hadde frem til jeg begynte i ny jobb). Hva har dette å si for meg når jeg skal søke om foreldrepenger? Håper noen som kan gi meg et ordentlig svar på dette? Finner ikke fram til akkurat dette på nav sine sider men om du klarer så legg gjerne med en link:) På forhånd takk for svar
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #2 Skrevet 12. november 2010 Har du fast stilling nå? Eller et vikariat med varighet på 6 mnd eller mer?
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #3 Skrevet 12. november 2010 Glemte å skrive det ja:p Det er fast stilling 100%
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #4 Skrevet 12. november 2010 Du har vært ansatt i mer enn 4 uker og har fast stilling. Du har derfor rett på sykepenger etter grunnlaget på den lønnen du har nå. Og sykepenger likestilles med arbeidsinntekt, så da opparbeider du deg rett til foreldrepenger når du mottar sykepenger. Foreldrepengegrunnlaget ditt blir det samme som du får i sykepenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå