Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #1 Skrevet 12. november 2010 Jeg har et sterkt behov for å snakke å skrive om dette. (kalles vel terapi på et vis) Det er alles foreldres verste mareritt. Jeg vet heldigvis kun om et tilfelle fra i fjor, der mormoren til naboen vår fant den 10mnd gamle gutten død i vogna. Det er det verste jeg noengang har opplevd mtp at min datter da var 9mnd gammel. Han hadde ikke ligget mer enn en time engang. Rett å slett en ufattelig vanskelig situasjon. Hvis dere kjenner noen som har opplevd krybbedød, kan dere skrive om det? Hvor gammelt barnet var og evt hvordan det ble funnet. Vet det er tragisk å rippe opp i, men som sagt, jeg har et stort behov for å face virkeligheten rundt dette, og ble selsagt påminnet dette da telefonen for krybbedødforeningen ringte sist fredag. Har selv termin på julaften nå..
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #2 Skrevet 12. november 2010 Kjenner bare til foreldrene mine som mistet sin 5 mnd gamle datter to år før jeg ble født. Dette skjedde 4 juledag og fortsatt, 40 år etter, er julen tung for foreldrene mine.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #3 Skrevet 12. november 2010 Nå måtte jeg gå og sjekke.. Og kommer nok til å gå inn flere ganger i kveld.. Må alltid sjekke når jeg begynner å tenke på det. Nærmeste jeg vet om var en kollega av eksen min. Jeg kjente han ikke men eksen min fortalte at en kollega av han hadde mistet barnet sitt i krybbedød og han var 2.5 år!! Jeg var helt i sjokk og kunne ikke forstå at det ikke var en annen grunn til at dette barnet døde?! Men jo da det ble kalt krybbedød. De hadde funnet han død i sengen en morgen.. Tenker ofte på de og hvordan de må ha hatt det. Må jo ha vært grusomt, du forventer ikke akkurat det når barnet er så gammelt heller... Det er jo forferdelig uansett! Jeg er SÅ redd det skal skje oss... Det må jo være noe av det verste! Da er det bedre at barnet blir syk først så en i hvert fall er "forberedt" på det...
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #4 Skrevet 12. november 2010 Tanten til bestevenninna mi mistet et barn i krybbedød på 4 mnd, jeg var med henne når moren hennes (søstera til tanten) fikk vite det.. husker hun skreik. Vi var rundt 12 år:/ Ellers vet jeg om noen som mistet en gutt på 5 mnd men det er nærmere 30 år siden. Vet heldigvis ikke om flere!
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #5 Skrevet 12. november 2010 Ei klasevenninne av meg mista bayen sin, er ikke sikker på akkurat hvor mange mnd. han var, kanskje 3-4....grusomt!Er så redd for det!
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #6 Skrevet 12. november 2010 Jeg har ikke opplevd det selv, og kjenner heller ingen som har opplevd det, men har en venninne som holdt på å miste datteren sin 2 ganger. Heldigvis ble det oppdaget begge gangene. Hun var helt blå i ansiktet, og måtte sendes med luftambulanse begge gangene. Det var bare så vidt det gikk bra.... Barnet var da mellom 3-5 måneder gammel. Det var helt forferdelig. Men hun er nå ei stor og flott jente. Godt at det kan gå bra også...
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #7 Skrevet 12. november 2010 Svigerinnen min opplevde at lillesøsteren hennes døde i krybbedød, hun var over året gammel da det skjedde så legene kalte det "sen krybbedød". Hele familien er naturlig nok preget av det og svigerinnen min er så livende redd hun skal oppleve det med egne barn at hun har kjøpt en sånn pustestoppalarm for egne penger..
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #8 Skrevet 12. november 2010 Naboer mistet sin 1 uker gamle datter i sommer. Hun samsov med foreldrene (far er røyker...), og vi våknet av at et legehelikopter landet på snuplassen grytidlig om morgenen. Det var for sent...
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #9 Skrevet 12. november 2010 Søskenbarnet mitt døde i kybbedød, er ikke noe jeg husker var vel knapt født. Tante har en liten sølv kopp med navnet hans på som står i veggseksjonen. Syns det er en fin måte å holde på minnet. hun fant ham plutselig død i vogn baggen en kveld :-\ ellers har jeg to venninner som har mistet barn i henholdsvis uke 20 og 23 fordi fødselen har starta å de ikke klarte å stoppe den
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #10 Skrevet 12. november 2010 En venninne av meg sin lillesøster ble bare 6 måneder gammel. En morgen fant foreldrene babyen død i senga Venninnen min var da 12 år gammel og da hun selv ble mor så klarte hun knapt å sove før barna var langt over året.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #11 Skrevet 12. november 2010 Bestevennina mi mistet ungen sin i krybbedød, barnet var da litt over 1 år. Også mistet tanten til tantebarnet mitt babyen sin i krybbedød, husker ikke hvor gammel den babyen var men den var i allefall under 6 mnd.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #12 Skrevet 12. november 2010 Venninen min mistet jenta si i krybbedød på julaften. 1 månde gammel.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #13 Skrevet 12. november 2010 En venninne mistet sin lille jente på 6 uker i krybbedød, våknet om morgenen og fant henne livløs. Det var helt forferdelig..
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #14 Skrevet 12. november 2010 Jeg vet om tre stk, ett tilfelle på slutten av 70-tallet, og de to andre har skjedd iløpet av de siste tre årene. Barna var mellom 6-12 uker gamle i de to siste tilfellene. Grusomt. Jeg får helt vondt i meg når jeg tenker på det. Vi hadde selv babyer, da vi fikk vite om to av tilfellene. Vanskelig å holde gråten tilbake. Stakkars familie.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #15 Skrevet 12. november 2010 Jeg kjenner heldigvis ingen. Vet kun om 1 barn som har gått bort på denne måten, og han var 3 mnd - men jeg kjenner ikke foreldrene.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #16 Skrevet 12. november 2010 Er du venninna til Miriam? http://mooremiri.blogg.no/lille_cline3.html Synes det er så trist med lille Cèline..
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #17 Skrevet 12. november 2010 Helt forferdelig. Har en liten en på 9 månder selv, så dette var ufattelig vondt å lese, HI. Jeg kjenner til to tilfeller av krybbedød. Den ene sovnet inn i bilstolen, og den andre sammen med mamman sin i sengen. Jeg vet ikke hvor gammle disse barna var. Føler med alle som mister det kjæreste de har
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #18 Skrevet 12. november 2010 Nå har jeg vært å sjekka lille nurket som ligger og sover... herre, dette blir den natta... nå sover ikke mor godt.. Heldigvis skjer ikke dette ofte, men min bestemor mistet sin lille gutt 2 dager gammel. Og en venninne av meg mistet gutten sin 6 mnd gammel Fant han i senga en junimorgen... Ufattelig trist. Å veldig skremmende... så da tar jeg turen inn for sjekk IGJEN..
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #19 Skrevet 12. november 2010 Jeg bare lurer på terapien i dette for deg, HI. Alle som kjenner eller vet av krybbedød skal svare? Hva venter du da? Hurra-historier om at alt går bra? Krybbedød er faktisk DØD!!!!! Begravelse og alt som følger det. Dette er ikke terapi, men heller å grave seg ned i sin egen angst for hva en kan måtte oppleve.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #20 Skrevet 12. november 2010 Uff. Nå må jeg gå og sjekke min gutt på 18 måneder også. Trudde ikke dette var noe jeg måtte ha hengende i bakhodet lenger, men tydeligvis...
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #21 Skrevet 12. november 2010 jeg vet om 3 , tilfeller men vil ikke skrive det her som underholdning og tilfredstillelse av andres merkelige lyster
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #22 Skrevet 12. november 2010 Dette er veldig trist... det gjør ikke deg godt hi, å lese historier om andre som har mistet sine umistelige i krybbedød. synes vi skal slutte å svare på denne bloggen.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #23 Skrevet 12. november 2010 Bestemoren min mistet to barn i krybbedød (hun fikk til sammen syv barn). Hun snakker aldri om det, jeg tror det er ufattelig vondt enda. Må sjekke babygutten min nå, jeg blir så deppa av dette temaet. Det er viktig å huske at krybbedødsstatistikken er mer enn halvert. Så lenge man følger retningslinjene, skal det nok ganske mye til
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #24 Skrevet 12. november 2010 Mener å ha lest at statistikken er at rundt 15 barn dør hvert år og av de er 14 røykere.. stemmer det med hva dere har hørt? hvis det er så mange her som kjenner noen så syntes jeg det virker som mere en 15 i året.. Vet ikke om noen selv som har hatt barn som har død av krybbedød.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #25 Skrevet 12. november 2010 HI ville ha svar av de som har opplevd det. Går det et lys opp for deg da? Jeg kan forklare - de som ikke har opplevd det, svarer da ikke her!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå