Gå til innhold

Ketose = hodepine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært i ketose siden i går og dette er første erfaringer jeg gjør med dette. Har siden jeg våknet i dag hatt hodepine fra og til på venstre side av hodet som plager meg noe sinnsykt... pleier aldri å ha vondt.

Vet at det kan være en virkning av det å legge drastisk om på kostholdet. Hvor lenge må man regne med å ha det slik? Er det andre bivirkninger som jeg også bør vite om?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri opplevd hodepine nei, så jeg vet ikke om det har noen sammenheng.

MEN, jeg har opplevd å bli veldig sliten hvis jeg fikk i meg for lite karbohydrater. (Skal selvfølgelig ikke spise masse karbo, men pass på å få i deg den dosen du trenger for å beholde energien, uten at du spiser for mye og går ut av ketose)

Lykke til:)

Skrevet

Joda et er helt normalt. Jeg får alltid hodepine når jeg skal inn i ketose. Det går over etter noen dager.

Skrevet

Jeg fikk ikke hodepine, men svettet noe sinnsykt de første ukene på ketolyse. I tillegg ble jeg svimmel de første dagene. Når det gikk over, følte jeg meg mer energisk og friskere på lenge.

Skrevet

Hei, takk for svar. Jeg holder meg på ca 15g karbo om dagen. Men teller ikke kalorier, mulig alt fettet jeg spiser gjør at jeg sprenger kalorianbefalingene, men jeg velger å ikke tenke så mye på det.

Ikke lett å bli klok på akkurat det. En kur (Thor Foseid-kuren) sier at man ikke skal over 1100 kcal om dagen, men jeg vil tro det er altfor lite for meg som veier over 100 kg.

Dr. Andersens ketolyse-kuren sier at man ikke skal telle kalorier, så da tror jeg det går fint.

Er heldig og bor i nærheten av landets første og hittil eneste lavkarbo-butikk og har kjøpt masse bra mat der og fått mye tips.

Dette skal gå bra!

HI

Skrevet

Jeg ble så dårlig sist jeg prøvde, så måtte til legen.

Så svimmel, hjertebank og følte meg elendig.

Skrevet

Det er når du spiser så lite karbohydrater at kroppen begynner å forbrenne fett. Man spiser mat som gjør at blodsukkeret ikke svinger så veldig opp og ned og man føler ikke samme grad av sult som når man spiser "normalt" med karbohydrater. Målet med ketose er selvfølgelig å gå ned i vekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...