Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #1 Skrevet 12. november 2010 Sønnen min fyller 5 om noen uker og jeg har så smått begynt å tenke litt på dette med bursdagsfesten. Er flyttet til Norge fra utlandet og aldri vært på barnebursdag, så vet ikke helt hva som forventes. Har fått med meg at barna er pene kledd og at pølser er tingen. Hva ellers? Blir det organisert lek, masse dekorasjon, hvor lenge varer det hele?
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #2 Skrevet 12. november 2010 Noen må da ha vært på en barnebursdag en gang og ha tips?
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #3 Skrevet 12. november 2010 Tid: ca 2 timer Mat: Pølser + kake og eller muffins Pynt: Balonger utenfor, papptalerkner, plastglass og servieter med poppulært motiv, duk på bordet. Det er ikke nødvendig med mye pynt. Leker: Ikke mange, men kan være greit å ha noe i bakhånd om ungene ikke setter i gang på egenhånd. Mange steder er en variant av skattejakt med små godteposer til alle gjestene forventet. Disse tar man med hjem. Gaver: Normalt å få gaver til verdi ca 50,- til 100,- fra alle gjester. Pakkes ut så snare alle har kommet. Invitasjoner: Sendes/leveres ut skriftlig en knapp uke før selskapet. Husk telefonnummer og skriv på om foreldrene skal gi besked om barnet kommer eller ikke. Annet: Foreldrene bare leverer barna, de blir der ikke. De fleste kommer presis og henter presis. Antrekket er pent om det ikke står noe annet i invitasjonen.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2010 #4 Skrevet 12. november 2010 når alle har kommet kan dere dele ut gaver. et tips er "flasketuten peker på". alle setter seg i en ring, man snurrer en tom brusflaske, og den flasken peker på skal gi gave til barnet ditt. hvis den peker på en som har gitt gave kan dere enten snurre en gang til, eller velge den som er nærmest som ikke har gitt enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå