indigo25 Skrevet 12. november 2010 #1 Skrevet 12. november 2010 Gutten min, Tobias kom til verden 5 nov og vi er hjemme og koser oss med den lille. Gutten satt på stumpen,så det var en ks fødsel, som var en fin opplevelse ( bortsett fra å sette kateter, som jeg angrer på at jeg gjorde før spinal- anbefaler å gjøre det etter spinal) Litt tungt dagene etterpå, men det begynner å gå seg til nå en uke etter:) Har imidlertid plutselig fått vondt i symfysen- hadde ikke store plager under svangerskapet- noen teorier på hvorfor jeg har fått vondt der NÅ? Satser på at det er hormonelt og vil gå over, men blir litt skeptisk da:( Noen her som har erfaring med ks og hvor lang tid jeg må være i ro før jeg kan gjøre ulike stabiliseringsøvelser for magen ( ikke sit ups) og når kan jeg bade i badekar igjen? Lykke til dere andre som venter * blåser lykketilogfødestøv til dere *
Gulljentene Skrevet 12. november 2010 #2 Skrevet 12. november 2010 Har ikke erfaring med noe av det du spør om, men vil uansett gratulere med lille Tobias
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 13. november 2010 #4 Skrevet 13. november 2010 Hei og gratulerer så mye med gutten:) Tenkte bare å svare deg på spm ang når du kan trene magen osv. Du bør ikke begynne med det før det iallefall har gått 6 uker og kanskje mer. Men det merker du også hvordan det går etterhvert:) Kos deg meg gutten!
Fru.Antonsen Skrevet 13. november 2010 #5 Skrevet 13. november 2010 Jeg fikk hastesnitt selv forrige gang og husker følgende: 1) såret må være helt skorpefritt før man kan bade, ellers skal man bare ta kjappe dusjer. (ca 2 uker etter inngrepet) 2) begynn å gå korte rolige turer. Vent minst 6 uker før du kan gjøre småe belastende øvelser. Stå gjerne på "ufo"-plate, ball med plate rundt og hold balansen 3) Hør på kroppen din generelt. Har du ubehag så sett deg ned og slapp av. 4) har du mulighet så gi arret/såret mye luft. Ligg uten plaster på sofaen og slapp av, sov uten plasteret osv. Da gror det fortere. Og vær nøye med å rense det hvertfall hver morgen og kveld sålenge det er skorpe på det (åpent sår). Selv kom jeg meg utrolig fort etter dette inngrepet, var de første 2-3 dagene som alt var tungt men bortsett fra det gikk det av seg selv Når det er sagt må jeg si gratulerer så mye med "vel overstått" Nyt tiden for den svinner så altfor fort hen.
Lykkeliten nov + juli <3 Skrevet 14. november 2010 #7 Skrevet 14. november 2010 Gratulerer så mye med lille Tobias! :-)) Min lille sitter også fortsatt på rumpa, så her blir det ks førstkommende tirsdag (tar med meg det med kateter etter spinal..). Jeg er ganske spent, men føler at jeg har klart å slappe av ganske bra, særlig etter at vi endelig tok avgjørelsen om ks. Kos deg masse, masse med familien din!! :-)
AO3 Skrevet 14. november 2010 #8 Skrevet 14. november 2010 Gratulerer! Ang bading, fikk jeg høre sist (hastesnitt) at man ikke skal bade i badekar før etter at renselsen er over, akkurat som etter en vaginal fødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå