Gå til innhold

viss jeg skal gi avokado

Anbefalte innlegg

Skrevet

Småen er passert 4 mnd og jeg er veldig klar for litt mer søvn. Har hørt at avokado er den tingen som man kan gi som ligner mest på morsmelk og at det metter godt og kan være greit å gi på kvelden.

Bare lurer litt på hvordan jeg begynner.

Bør jeg gi på dagtid første gang for å se at han tåler det eller er avokado såppass safe at jeg kan gi det på kveld med en gang?

Og hvor mye kan jeg gi første gangen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har prøvd avocado.. (det funket ikke særlig) vi prøvde først å gi litt på skje. bare så han ble vandt til smaken. det falt ikke særlig i smak.. hehe..

det endte med at jeg blandet det inn i grøten hans og da gikk det veldig bra. men jeg syns ikke han sov noe særlig bedre for det..

vi ga han første gangen på kvelden.. han har ikke reagert på noe av det vi har prøvd hittil så jeg satset på at det skulle gå bra med avocado og =)

Skrevet

Her i huset har avokado og banan most sammen vært en super hit. Fikk faktisk tipset om det her på dib, og frøkna elsket det fra første stund;)

Skrevet

Alltid veldig greit å starte på dagtid med introdusering, med små smaker over til porsjon.

Avokado er suuuupersunt! Og veldig mildt mot magen :)

Gutten vår elsker avokado most i banan!

Skrevet

men banan er litt tidlig enda? eller?

Hvor ofte ammer dere om natta før dere syns det er på tide med litt ekstra da? Det går stort sett 3 timer imellom her. Tidligere kunne han ha soveperioder på opp til 5 timer på natta men nå er det et ekstra måltid så det er 3 timer mellom. Syns dere det er unødvendig å introdusere mat så tidlig når man ikke ammer oftere enn det?

Skrevet

Er nok ingen større fare for å magevondt eller allergi når det gjelder avocado, så jeg hadde testet på kvelden. Nå er det slik at småttiser er skeptisk til alle nye smaker(men merkelig nok ikke søte greier som krem og annet godt, hehe), så man må gjerne prøve igjen og igjen. 15 ganger sies det å ta før de evt. aksepterer matvaren, så ikke gi opp.

Om du har nok melk og mini virker fornøyd MÅ du jo ikke gi annet, men gjør ingenting å prøve nye smaker:-)

Jeg ammer sikkert 3 ganger eller mer på natta og hun er 9,5 mnd, men hu nekter å spise annen mat, det stabeistet! (Avocado falt dog i smak, men bare smakeprøve, hun vil ikke ha mengder av noe)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...