Gå til innhold

Å være gift eller samboer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir en sett annerledes på dersom en er gift? Blir forholdet tatt for å være mer seriøst tror dere?

Hv tenker dere om et par som har 3 barn, men vegrer seg for å gifte seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ett barn og er ikke gift. Vi tenker litt på om vi skal gifte oss, bare sånn for "ordens skyld".

Jeg har aldri tatt stilling til om et forhold er seriøst eller ikke på bakgrunn av om folk er gift eller ikke. Har man barn sammen ser jeg på det som seriøst.

Har en kamerat som gifta seg etter å ha vært sammen med dama i 3 mnd, det klarer jeg ikke se på som seriøst selv om de er gift. Hører med til historien at hun var hans 7. kjæreste på to år.

Skrevet

Jeg tenker litt at når man er samboere er det en liten "prøvetid" før man tar steget og gifter seg.

Vi ha ett barn og er "bare" samboere. Ønsker jo å gifte meg.

Skrevet

Det er helt greit å være samboere. Man blir ikke noe mer seriøs fordi om man gifter seg. Ser ikke annerledes på det om noen er gift på tiende året eller noen er samboer på tiende året.

Skrevet

Har 4 barn og sambuer. Og skal vere sambuer for resten av livet.

Skrevet

Jeg tenker litt på serien "Livet med Larkins" på 90tallet. Den med Catherine Zeta Jones, før hun ble kjent. Foreldrene hadde vært sammen hele livet og hadde (var det ikke) 7 barn, uten å ha giddet å gifte seg. De lagde stort poeng ut av at de var kjærester og forelsket. Jeg synes det er fint jeg. Ingen som sier man MÅ gifte seg. Hvordan man har det seg i mellom er jo det samme om man er gift eller bare samboende. Kjærligheten er jo det eneste viktige.

Når det er sakt har jeg kjempelyst å gifte meg en dag. Helst når småen er stor nok til å forstå at mamman og pappan hans feirer at de elsker hverandre, og at han kan være med på feiringen uten at det bare blir gråt og stress. :)

Skrevet

Ja jeg tror nok at forhold blir tatt litt mer seriøst når en har lovet troskap til hverandre. Da er en bundet til hverandre ved lov og da er ting litt mer i "ordnede former".

Jeg selv er forresten "bare" samboer. Men jeg føler nok at det nå er på tide å snart gifte seg siden vi har fått et barn sammen.

Hvis noen direkte vegrer seg for å gifte seg sier du? Tja... det kan være av dårlige tidligere erfaringer hadde jeg tenkt. Eller så kan det jo være at begge vil ha bakdøren åpen i tilfelle forholdet ikke går. Jeg synes det er bare tull å vegre seg for ekteskapet hvis en har funnet en en virkelig elsker og har gått til det skrittet å få barn sammen.

Skrevet

Jeg synes samboere med barn er like alvorlig som å være gift. Jeg er de ri mot litt mer skeptisk til folk som går forlovet i uendelig lang tid uten å ta skrittet videre. Det er litt useriøst. En sånn mellomting, som jeg har sett at i alt for mange tilfeller ender med brudd i stedet for bryllup. Da er det bedre å bare være samboere. Forlovelse skal jo vare i et års tid, eller den tid man trenger på bryllupsforberedelsene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...